• Love family

Du vet att du är ensamstående med barn och håller på blir galen när....

Ja när vet man verkligen eller rättare när känns det att man är ensamstående förälder och man håller på stressar ihjäl sig...
    Här kan vi skratta åt det som kan vara jobbigt..för det är inte en dans på rosor....eller hur?

• Svar på tråden Du vet att du är ensamstående med barn och håller på blir galen när....
  • Tonx

...när folk tror att allt är såå mycket jobbigare när man är ensamstående och tjatar om att man borde skaffa en karl.

... när folk tycker synd om en för att man är ensamstående.

• Love family
    Tonx skrev 2011-06-18 13:10:19 följande:
    ...när folk tror att allt är såå mycket jobbigare när man är ensamstående och tjatar om att man borde skaffa en karl.

... när folk tycker synd om en för att man är ensamstående.
    där satte du fingret på rätt punkt...Skrikandes
  • Love family

Hur hinner du med? hur orkar du? jag skulle aldrig välja eller klara av att ha det så.. öhhh jag har inte valt det och om jag nu hade det så vad är problemet? Man kan ju inte skaffa barn och sen tro att ingenting kan förändras...

• BlommyNess12

Det är lättare att vara ensamstående och veta att man måste sköta allt själv, än att leva med någon och förvänta sig hjälp man inte får..  Det gör det lättare att göra sysslorna när jag vet att det är bara jag som kan göra dem, det är jobbigare när man lever med någon som borde göra något, men inte gör det. Tycker jag.

• Tonx
    BlommyNess12 skrev 2011-06-18 13:28:38 följande:
    Det är lättare att vara ensamstående och veta att man måste sköta allt själv, än att leva med någon och förvänta sig hjälp man inte får..  Det gör det lättare att göra sysslorna när jag vet att det är bara jag som kan göra dem, det är jobbigare när man lever med någon som borde göra något, men inte gör det. Tycker jag.
    Jag håller fullkomligt med.

• Love family
    så sant....verkligen sant. Verkligen lättare att veta och göra allt själv än att ha någon som bara slöar..då slipper man vara sur..det tar mer energi för sjuttonSkrattande
  • Love family

Att få ha barnen alldeles för sig själv och slippa planera med någon utan bara kan göra det man själv helst vill och faller på...barn blir oftast så glada av spontana påhitt...och det är roligare än att ha en sur knas

• Love family

Men man vet oxå att man är ensamstående när det finns en pappa som bor 3 minuter i från oss men träffar inte sina barn för krogen är viktigare. ringer gärna på nätterna och fattar inte att det är barnen han ska vilja träffa och inte MIG....

• Sunstar83
    Instämmer helt och fullt, jag kan så här i efterhand se att jag i praktiken var ensam redan innan separationen, bara att jag då hade två istället för ett barn att ta hand om :-P
    Love family skrev 2011-06-18 13:32:49 följande:
    Att få ha barnen alldeles för sig själv och slippa planera med någon utan bara kan göra det man själv helst vill och faller på...barn blir oftast så glada av spontana påhitt...och det är roligare än att ha en sur knas
    Hur mycket jag än avskyr att sonen inte har en närvarande pappa så är jag glad att jag inte måste dividera med sonens pappa angående högtider/ helger och semesterplaner, det är jag och lillkillen som väljer!
    Barn behöver föräldrar med fel och brister för att lära sig något om livet - DW Winicott
  • Love family
    Sunstar83 skrev 2011-06-18 13:36:40 följande:
    Instämmer helt och fullt, jag kan så här i efterhand se att jag i praktiken var ensam redan innan separationen, bara att jag då hade två istället för ett barn att ta hand om :-P
    Love family skrev 2011-06-18 13:32:49 följande:
    Hur mycket jag än avskyr att sonen inte har en närvarande pappa så är jag glad att jag inte måste dividera med sonens pappa angående högtider/ helger och semesterplaner, det är jag och lillkillen som väljer!
    håller med om det med pappan...men den här pappan sitter och gråter på krogen och får hans fylle kompisar att tro att jag hindrar honom, han har vänt hela sin familj imot mig och alla skyller på mig.  Jobbigt när man sitter på akuten och får ett mess av pappan...hörde att du satt på krogen nu...det trodde jag inte om dig...öhhhh
    Jag messa och sa vi är på akuten...
    sen 1 mån senare får jag utskällning för att jag inte berättade att vi var där...men vi åkte in akut och han frågade ju inte ens när jag messade VAD som hänt....
    Flytta? ja tack..haha
Svar på tråden Du vet att du är ensamstående med barn och håller på blir galen när....