Inlägg från: anjis78 |Visa alla inlägg
  • anjis78

Träningsnördar - här samlas vi!

Hoppar in med en liten fråga.? Hur snabbt skall man gå för att man kan kalla det PW och inte en vanlig promenad? Gick en runda på 7,4 km på 1,04 och tyckte att jag hade en bra fart, men det låter inte så snabbt tycker jag.

• anjis78

Är inne och läser i tråden varje dag och tänkte hoppa in och säga hej Glad Började att springa/jogga i slutet på augusti och nådde milen för första gången i tisdags, lycklig. Sprang på 54 min och är jättenöjd. I lördags sprang jag milen för andra gången och lyckades komma under 53 min. Men jag tycker det är svårt behålla motivasjonen og komma sig ut och springa nu när det är mörkt och kallt ute, är rädd för att jag kommer att falla tillbaka till gamla soffpotatisvanor  SkrattandeLite tips på hur man behåller motivasjonen? Tycker ni alla är så duktiga på att träna, älskar läsa om era bragderGlad

• anjis78
    MissKaos skrev 2011-11-22 10:32:55 följande:
    Det där är riktigt snabbt! Tänk på att inte springa snabbt alltid... Det sliter rätt bra på kroppen. Varva  korta rundor med intervallträning och långlöp.

Motivation. Ja, man är nog olika där: Jag tränar oavsett, har jag bestämt mig s å har jag! Kankse kan du boka in andra träningsaktiviteter när det är kallt och mörkt och springa på helgen mitt på dagen? Omväxling tycker jag är motiverande, att pröva nya saker.
    Tyckte också det var rätt snabbt tills sambon sa att det finns sånna som springer på 30 min, da kändes det inte så snabbt längre Förvånad Blev en runda på ca 5,5 km i dag, skönt. Tycker det är svårt  med intervallträning då jag blir så stel om jag börjar gå efter ha sprungit, men jag kankse får testa. Har inget körkort så jag får endå cykla till gymmet och det lockar heller inte i mörkret, men jag får skärpa mig. Tack för input Glad
  • anjis78
    MissKaos skrev 2011-11-23 17:59:29 följande:
    ELITEN springer på 30 ja..
    Jag vet, men jag vill  också springa så snabbtGlad
  • anjis78
    MissKaos skrev 2011-11-24 21:24:47 följande:
    BÄRSJAL!!
    Sen är det nog bra med en tur till gymmet för ett bra träningsprogram!

Dagens pass:
    5km "uppv" på bandet: 25min
    30-45min intensiv kör i gymmet (focus:ben, körde  helkropp)
    5km till på bandet: 25min..

NÖJD! Gick så jäkla bra
    Shit vad du är duktig. Ingen träning i dag, syndar med lite kaffe och mörk choklad med havsalt istället, mums. I morgon blir det löpning, hoppas på en mil.
  • anjis78
    MissKaos skrev 2011-11-24 21:46:58 följande:
    Jaha, då får du börja träna mot det målet då. Kanske ska du sätta upp delmål? Sen får du fundera över vad du behöver göra och göra en tränings/kostplan.
    anjis78 skrev 2011-11-24 21:30:37 följande:
    Shit vad du är duktig. Ingen träning i dag, syndar med lite kaffe och mörk choklad med havsalt istället, mums. I morgon blir det löpning, hoppas på en mil.
    Vet inte om det var så duktigt. Det kändes bra

Jag är skitorolig för mitt öga som det är ngt skumt mde. Var skönt att bra bränna ur det på gymmet.

Vad jag ÄR, det är HUNGRIG!! *s* Stoppar i mig mackor och grejjer nu. Mmm.. Chokld med havssalt låter inget vidare. IMorgon är det fredag: Då ska jag fika något gott och äta lite M&Ms och Malteasers... Tror jag. Är sugen på Fazer mjölkchoklad just nu men det har jag nu ingen. Nåja, det är imorgon det!
    Nu: Sova..ZZzzzzzzzzzzz
    Kommer nog aldrig kunne springa så snabbt, men det hade varit kul. Kommer jag under 50 min är jag nöjd.

Choklad med havssalt är ju sjukt gott, det måste du testa Glad I morgon är det tjejkväll oc det blir  nog både vin och andra onyttigheter, men det hör likssom helgen till.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!