Inlägg från: Anton Chigurh |Visa alla inlägg
  • Anton Chigurh

Träningsnördar - här samlas vi!

Mollly skrev 2011-12-29 21:51:08 följande:
    Hade tänkt pw en mil ikväll. Men när jag hade kommit 6km ringde sambon och sa att dottern hade kräkts ner hela sängen och alla gossedjur. Så det var bara att avbryta och åka hem. Kör ett nytt pass imon.
    Och varför i helvete kunde inte maken ta hand om spyorna och låta dig kuta färdigt. Herregud.

Byt ut gobbafan, omgående, han förtjänar inte dig......... 
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Anton Chigurh
    Mollly skrev 2012-01-01 10:24:54 följande:
    ursäkta med vad fan håller du på med?

Hon spydde överallt och var helt förstörd. Givetvis åker jag hem och hjälper till.
    Tafatt gubbe du måtte ha, fan alltså, sånt där händer väl för helvete alla föräldrar nån gång, att ungen spyr lite.

Nä, din gubbe behöver skärpa till sig, inte var så jävla mesig att han ringer frugan för minsta lilla.
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Anton Chigurh
    Tullemi skrev 2012-01-01 11:09:14 följande:
    Anton: detta är en mycket bra träningstråd där alla är trevliga. Sådana kommentarer har vi lyckats slippa i denna tråd hittills. Vi pratar inte så med varandra.
    Jag är snäll och trevlig, lovar, det märks när jag inte är det. Molly verkar dock va den lite känsliga typen, inte mitt fel att hon har en mesig gubbe, tycker jag en sak så säger jag det, att sen vissa har svårt å tugga i sig det är knappast mitt bekymmer.

Tycker iaf att ni är värda all uppmuntran som håller igång i motsats till alla gnällfiser som inte får arslet ur vagnen och rör på sig. Bra jobbat. 

Och Molly kan ju alltid ta igen förlusten genom att pw dubbla sträckan nästa gång. Bara ett tips. I all vänlighet. {#emotions_dlg.flower} 
  • Anton Chigurh
    SabiinaA skrev 2012-01-01 17:16:25 följande:
    Hur tränar man bort fettet som är precis under armhålan? (mellan armhålan och bröstet typ, men även bakåt.. det som kan "hänga" som en valk ovanför bhn typ...) 

Hoppas att ni förstår hur jag menar!  
    Det går inte att punktträna bort fett, inte från något ställe på kroppen, det enda är att minska på fettdepåerna på hela kroppen, dvs : gå ner i vikt. Det är den tråkiga sanningen.
  • Anton Chigurh
    K grrl skrev 2016-07-06 13:06:17 följande:
    Det beror ju på - antagligen skulle jag klara 57,5 x 10 om jag inte var strikt och inte höll något vidare tempo, kanske mer om jag hade passare. Men ja, det är klart att jag tar så tungt som jag kan för min givna rep range.
    Nu har jag inte riktigt med i vad debatten egt gäller här, men vill lika förbannat inflika att det jag anser som mest effektivt är att lägga på vikt så jag klara 3-10 strikta reps, därefter, beroende på övning,kör jag några halva reps eftersom jag inte får klarar fler riktigt strikta reps, att då göra några halva där jag verkligen tar i maximalt, det inbillar jag mig är jädrigt effektivt, även om jag inte påverkar exakt samma muskelgrupper som i dom strikta repsen.

Vissa övningar funkar det förstås inte med ovanstående metodik, tex knäböj, marklyft är heller inte lämplig då lyfttekniken blir lidande när krafterna tryter, men i övningar där jag utan risk för skador och/eller risk att måste droppa stången, så tillämpar jag ovanstående. Det kräver hyfsad god självdisciplin att verkligen ta ut sig varje set, och jag kan inte påstå att jag tar ut mig enl ovan i vartenda set jag kör på gymmet, men till stor del...så gör jag det. Och tillfredsställelsen efteråt, att känna har jag tagit "ut allt". Den är jävla skön...

Mvh //Anton 
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    Studentpappa skrev 2016-07-06 15:06:40 följande:
    Finns ju väldigt många olika åsikter till det. Att alltid göra det höjer nog definitivt risken för överträning, så att inom crossfit ta lugnare perioder skadar nog inte. Det kan ju lätt bli för mycket fokus på att alltid köra in i kaklet i crossfit.
    Du har definitivt rätt här, SPGlad och jag har "fått" min beskärda del av överträning, men....learning by doing gör förstås sitt och numer så känner jag igen tecknen i tid, och ser till att jag inte drabbas av den förbenade överträningen. 
    Och köra till failure är en metod som såklart inte passar alla.Glad

Den passar dock mig men inte därmed sagt att det är den bästa träningen, verkligen inte, men jag har fått/får bra resultat. Och vilan mellan passen är betydligt längre nu än i yngre ålder. Inga 6 dagar i veckan nu inte. Det vore förödande, jag snittar 3 dagar i veckan med perioder av lite längre vila då jag tar mer långpromenader. 10-20 kilometer.
  • Anton Chigurh
    K grrl skrev 2016-07-06 14:04:58 följande:
    Vi pratar om knäböj, eller om frontböj i mitt fall då, och att jag inte fattade teorin bakom Studentpappas upplägg. Om man ska köra till failure eller inte är ju omdebatterat. Min förra coach använde det frekvent medan min nuvarande sällan gör det, utan lägger upp ett pass där lätt följer på tungt tills musklerna fått ge mesta möjliga.
    Okej, då är failure förstår mindre lämpligt, möjligen funkar det i en knäböjställning med "stopppinnar" (eller vad det nu kallas) fast jag tycker nog att det är samma i knäböj som i marklyft, att tekniken riskerar bli katastrofalt usel när krafterna sinar. Att i knäböj då inte klara att hålla isär knäna, hålla ryggen rak osv....det är inte att rekommendera. Allt detta vet du redan, K-girl, det vet jag men det är mest info för den "oinvigde".

Och jag är säker på att du når riktigt bra resultat även utan failure. Jag har ju sett resultatet och vet att du är riktigt snyggt "välkomponerad" i kroppen din...Glad
  • Anton Chigurh
    Studentpappa skrev 2016-07-06 15:43:55 följande:
    Han som gör mitt program nu kallar det "finmax" och använder det för böj, mark och frivändning. Och då man ska ha 1-2 fina reps kvar i kroppen denna period, nästa är det andra bullar som gäller. Ganska behagligt faktiskt under sommaren och allt smile1.gif
    Låter som ett "skönt" sätt att träna, men som jag förmodar ger riktigt bra resultat, trots "avsaknaden av blodsmaken"....Glad
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!