• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Margaux

Har dessvärre allt för mycket att göra för att ha tid till att hålla uppdaterat här... kort sammanfattning av min nya box(Oslo Crossfit) är att allt är stenhårt. De är inte väldigt bra på att styra skalering och även om jag är rätt bra tränad tar de helt kol på mig. Tränade sist i tisdags och har haft helt handikappade ben sen dess. Nu funkar det igen... typ EMOM med 15burpee Box jumps, sen EMOM 20 wallballs(160 på rappen), sen EMOM hspu sen sen . Jag hinner ju inte ens klart på en minut och jobbar då kontinuerligt. En timme är en timme stenhård jobb. Blöt fläck!
    Nu sitter jag på flyg och ska jobba. Bor på Intercontinental och kör någon typ av tantträning där...

• Studentpappa
    Margaux skrev 2017-03-19 09:08:26 följande:

Har dessvärre allt för mycket att göra för att ha tid till att hålla uppdaterat här... kort sammanfattning av min nya box(Oslo Crossfit) är att allt är stenhårt. De är inte väldigt bra på att styra skalering och även om jag är rätt bra tränad tar de helt kol på mig. Tränade sist i tisdags och har haft helt handikappade ben sen dess. Nu funkar det igen... typ EMOM med 15burpee Box jumps, sen EMOM 20 wallballs(160 på rappen), sen EMOM hspu sen sen . Jag hinner ju inte ens klart på en minut och jobbar då kontinuerligt. En timme är en timme stenhård jobb. Blöt fläck!
    Nu sitter jag på flyg och ska jobba. Bor på Intercontinental och kör någon typ av tantträning där...

Hoppas dom har vett att periodisera upplägget så det inte alltid är fullt ös medvetslös? Det borde iofs en så stor box som Oslo ha men man vet ju inte. Att träna Crossfit och att träna för att bli bra på Crossfit är ju faktiskt inte samma sak alla ggr

Idag är min första dag på väldigt länge som jag vaknar utan smärta i knät, det har varit smärtfritt i stort sett hela dagen så jag ser en ljusglimt i horisonten. Har du tid att lyssna på poddar när du reser så var denna bra även om det står att den riktar sig till nybörjare så tycker jag det var bra. Martin som är med är coach till Lukas Högberg på Games och driver Crossfit Uppsala sedan länge, väldigt sunda idéer ang upplägg.

www.tyngre.se/podcasts/tyngre-traeningssnack/grunderna-kring-crossfittraening/

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa

Pass 39
    Bänk 5x5x60kg sakta med markerat stopp.
    AB-intervaller 30 sek on 120 sek vila 8 varv.
    10-14-15-16-15-14-11-12-11 cal, låren pumpade som aldrig förr. 

• Margaux
    Studentpappa skrev 2017-03-22 14:39:15 följande:
    Hoppas dom har vett att periodisera upplägget så det inte alltid är fullt ös medvetslös? Det borde iofs en så stor box som Oslo ha men man vet ju inte. Att träna Crossfit och att träna för att bli bra på Crossfit är ju faktiskt inte samma sak alla ggr

Idag är min första dag på väldigt länge som jag vaknar utan smärta i knät, det har varit smärtfritt i stort sett hela dagen så jag ser en ljusglimt i horisonten. Har du tid att lyssna på poddar när du reser så var denna bra även om det står att den riktar sig till nybörjare så tycker jag det var bra. Martin som är med är coach till Lukas Högberg på Games och driver Crossfit Uppsala sedan länge, väldigt sunda idéer ang upplägg.

www.tyngre.se/podcasts/tyngre-traeningssnack/grunderna-kring-crossfittraening/

Nu har jag varit på resa sen jag skrev sist så har inte varit där.. men helt ärligt är det lite motigt att boka timmar(jag tränar helst på lunch) när man vet att man blir helt knäckt.
    Elixia har skapat en ny timme som heter Build n' Burn på 45min och den frestar lite mer. Det är däremot alltid mer eller mindre detsamma så blir nog tråkigt i längden. Alltid rodd, alltid Skillmill och typ hantlar/kettlebell etc.
  • Margaux

Gött att knät börjar bli bra! Hoppas det håller sig för dig.

Tränade en dag på resan, lördag på fancy pancy hotellgym med mest parkett på golvet och extremt smala tjejer. Och så jag då!
    Körde rodd, deadlift (på supertunn matta så det skramlade rejält) upp till 100kg med god form. Hoppas kunna bygga hela vägen upp på Max snart med bra rygg.
    Så blev det endel pull ups och axlar. Skönt!

• Margaux

Halvhjärtad träning idag. Höll mig undan 17.5 och körde front squats över medicinboll. Fuskar gärna lite på djupet när det börjar bli tungt. Ett gäng med militärpress så körde jag Max efter det. Tog relativt lätt nytt pb så ser fram emot att testa utan all volym innan.
    Så tränade jag uthållighet mot hspu.
    Men jag har verkligen inte haft en god vecka och jag är trött. Både på insidan och utsidan!

• Margaux

Utvilad. Och känner mig rätt stark. Tufft mentalt efter en riktigt dålig vecka på jobbet. Men då är det extra skönt att casha in på gymmet.
    Körde själv idag, Amrap 9 min med 10 Box step up 12kg och 10kbs 16kg.
    Sen körde jag Max DL upp till 105kg. Ska prova tyngre med bälte nästa gång. Kändes relativt ok.

• Studentpappa
    Margaux skrev 2017-03-25 20:02:15 följande:

Utvilad. Och känner mig rätt stark. Tufft mentalt efter en riktigt dålig vecka på jobbet. Men då är det extra skönt att casha in på gymmet.

Körde själv idag, Amrap 9 min med 10 Box step up 12kg och 10kbs 16kg.

Sen körde jag Max DL upp till 105kg. Ska prova tyngre med bälte nästa gång. Kändes relativt ok.

Härligt

Jag vilar från vikterna och tar skidsemester i Åre nästan en vecka. Kör rehab 2 ggr om dagen.
  • K grrl

Har inte tränat regelbundet på länge. Blir förkyld så snart jag kommer igång. Är hemskt och hoppas jag kommer tillbaka snart. Försöker istället gå på promenader, åka skidor, motion som inte tär på kroppen. Vet att jag är rejält stressad och har hög arbetsbelastning så det beror ju antagligen på det.

• Margaux
    K grrl skrev 2017-03-26 17:51:05 följande:

Har inte tränat regelbundet på länge. Blir förkyld så snart jag kommer igång. Är hemskt och hoppas jag kommer tillbaka snart. Försöker istället gå på promenader, åka skidor, motion som inte tär på kroppen. Vet att jag är rejält stressad och har hög arbetsbelastning så det beror ju antagligen på det.

Jag måste träna för att få sova när jag stressar. Med två barn, chefsjobb och en man som jobbar hela tiden(no kidding), så behöver jag verkligen koppla ut på träning.. krya på dig!!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!