Inlägg från: Chokladpinglan |Visa alla inlägg
  • Chokladpinglan

Träningsnördar - här samlas vi!

MissKaos skrev 2011-12-29 20:00:07 följande:
    Den kommer tbx snabbt! Envis vinner..
    ja, envis är ja =)
  • Chokladpinglan
    Mollly skrev 2011-12-30 19:33:13 följande:
    Idag smet jag ner till gymmet en runda. Skönt att komma ifrån sjukstugan lite. Träningen gick bra. Först var det bara jag som var där, rätt gött. Sen kom det några till och dom började prata om hur flitiga dom var på gymmet. Så var det en av dom som pekade på mig och sa att ja hon är flitig henne ser jag ofta härSkrattande

jag skrattade lite för mig själva och sa: ja ska man nå målet man vill ha, så måste man träna. Fick till svar: Ja men resultat har det ju gett.

Då blir man gladSkrattande
  • Chokladpinglan

Jag såg oxå på gladiatorerna och vart bara ännu mer taggad för att träna mer och hårdare/tuffare. Jag ska träna på gymmet imorgon plus att jag ska mäta armarna och skriva upp så man ser själv om de ökar i muskler. Nån mer som har mätt sina kroppsdelar och märkt skillnad?? Hur lång tid satte ni ert mål, ett år i taget?

Mollly skrev 2012-01-07 21:02:40 följande:
    åhh vad jag blir sugen på att träna nu när jag kollar på gladiatorerna. Ska ner och köra ett pass imon tänkte jag. Jag vill ju bygga muskler. Som uppvärmning har jag kört ca 20 min nu. Både gång och löpning. Borde jag dra ner på det för att lägga ner mer energi på styrketräningen?

• Chokladpinglan

Vad är det för gröt ni äter? Jag hatar havregrynsgröt. Ni kanske kan ge mig bra tips. Jag tycker inte om ägg, har jätte svårt med det. Hur kan man börja tycka om det och ska man koka äggen eller stekas? Jag e ju en pasta älskaren, äter mycket idag då det är svårt att lägga ner det när man ändå i sin skolgång varit elit simmare o åt jämt pasta efter träning, så kom gärna med råd till mig.

• Chokladpinglan

Ja, det vart lite träning idag. Oki, bovetegröt ska jag testa. Och blanda i ett ägg. Pasta med kidneybönor o kikärtor och stekt skinka med färsk mangobitar i. Annars blir det mycket pasta o köttfärsås eller skinksås. Har tröttnat på det o borde äta mer fisk o kyckling men har svårt att komma på bra recept med fisk.

• Chokladpinglan
    MissKaos skrev 2012-01-08 19:51:54 följande:
    Fisk lever jag på. Sushi skulle jag nog klara mig på, bara.. äter säkert det 3ggr/vecka.
    Andra fiskrecept...

I kyldisken finns färdig sås man kan slå över frysta laxbitar och köra i ugnen. Jättegod! Kolla såsen bara ngn av dom är rejält fet... Annars stek laxbitarna och servera kokt potatis och sås till. Eller ris. Eller stuvavad spenat! Det är gott till fisk. Fiskgratäng gillar jag... Går ju bra på torsk, med räksås över fisken och ris/potatis till eller bara grönsaker. En nödrätt: Kokt pasta alt ris (med grösnaker kokta i samma vatten som pastan) sen häller jag en burk makrill i tomatsås över (värmer den inte ens *lat*) Snabbmat som ändå känns helt ok! Gillar man fiskbullar är det ju med bra mat.
    Varmrökt lax i grovt Libabröd, alt annat tunnbröd, med grösaker och kanske ett kokt skivat ägg, keso. Med snabblunch som för mig känns helt ok!

Kyckling.. Köp färska kycklingdelar häll på grillkrydda och stoppa i ugnen. Inget fett alls på. Får krispig yta i skinnet och blir gott. Till? Sallad, ris, sweet-chilisås eller vad man nu gillar.
    Eller leta fram lergrytan! I med ris. kryddor kyckling och grösnaker och stopp in i ugnen..
    Idag stekte jag kycklingfilé i bitar. HAde bara sallad till till mig och pommes till sonen. Jag fick lite pommes och han lite sallad... 
    Både lax och kyckling gör sig i wook....
    Jag brukar kolla på tasteline och få tips sen kan man ju ändra till proportionerna så dom passar ens egen åsikt om vad man vill äta!
    Så fast man tränar så ska man inte sluta elelr undvika potatis, ris och pasta? man kan äta som vanligt fast man kanske ska äta lite mer ju mer man tränar?
  • Chokladpinglan
    MissKaos skrev 2012-01-08 20:16:15 följande:
    Man gör väl som man själv tycker är bra antar jag? Här i tråden samsas nog flera olika syner på det, och det verkar som om vi fungerar olika. JAg tror att man ska fundera över sina mål, läsa på så man vet vad varje sak gör i kroppen och sen fundera. Och kanske testa att ändra en liten sak i taget så man ser vad som ger resultat för en själv. Vad man trivs med osv.
    Oki, jag är ändå ingen potatis älskare haha.. pasta här.. men visst blir det en formigt..
  • Chokladpinglan
    Mollly skrev 2012-01-08 20:41:43 följande:
    Något nytt jag har testat nu i matväg är att ta bort pastan, när man har köttfärsås och spagetti. Istället har jag köttfärsås och keso. Det är riktigt gott. Delar upp det enligt tallriksmodellen. Sen massa grönsaker till det. Bladspenat är himla gott. Pasta blir ju inte så gott när man värmer det dagen efter.
    Istället för spaghetti alltså så har du KEso, naturell eller?

SEn grönsaker?
  • Chokladpinglan
    MissKaos skrev 2012-01-08 21:50:56 följande:
    Skivstång kan man ju köra efter egen förmåga 'du väljer ju vikter själv.! Dans är ju skoj. HA rinte prövat intervallFlex, du får berätta om du testar!!
    Chokladpinglan skrev 2012-01-08 21:42:00 följande:
    SKivstång vad är det för pass?
    Friskis svar på BodyPump. Styrketräning i grupp.
    Jag tränar på medley
  • Chokladpinglan
    Mollly skrev 2012-01-08 22:56:23 följande:
    Sitter och kollar på olika Fitness bloggar. Blir så jäkla sugen på att träna mer och hårdare. Vill bli muskolös. Ja inte överdrivet mkt, men rätt muskolös iaf. Men det är ju evigheter innan man är där. Det tar ju många år att komma dit. Ska jäkla ligga i hårt nu och se om jag ser något litet resultat till sommaren iaf. På 6 månader borde det ju hända lite. Med rätt kost också vill säga.

Lycka till och du e inte ensam om att kämpa hårt
  • Chokladpinglan
    godisgrisen skrev 2012-01-09 09:16:01 följande:
    Grönt te
    Jag gillar inte så mycket te. men dricker ett lakriste.. som jag har fastnat för.. dricker 2 gåner per dag..
  • Chokladpinglan

Ikväll blir det göra sit ups och armhävningar i V-rummet när sonen somnat.. Guuud så många olika övningar det finns för magen... sett massor olika övningar tex jillian hon från biggest loser och sen sara som visar olika plana.träning

• Chokladpinglan
    Tessou skrev 2012-06-22 08:47:05 följande:
    Igår fick jag hem mina nya jeans som jag beställt, i större storlek! Har aldrig haft stl W 28 på byxor förut, och dessa satt jättebra! Det är så kul att allt slit med träning börjar synas på kroppen! Det är nog lite tack vare LCHF också... 1:a Juli ska jag väga mig igen, ska bli spännande! Mellan 1:a Mars - 1:a Juni hade jag gått upp 4,3 kg!!
    Bra kämpat
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!