• fröken

mögel i hus?!

Vi funderar på att köpa hus och har hittat ett utanför stan till ett hyggligt pris. MEN, enligt besikningsprotokollet finns det fuktskador och mögel på spridda ställen. Nåt som man kan åtgärda med spray och avfuktare. MEn hur ska vi göra, det känns osäkert att köpa ett hus med fuktskador!?

Är det någon som har erfarenhet av detta?

• Svar på tråden mögel i hus?!
  • Daisy

Hej igen....

finns det på flera ställen kan jag tänka mig att det är svårt att bli helt av med fukten i huset. Jag hade funderat ordentligt över att köpa huset. Rådfråga gärna någon byggfirma eller liknande.
    Har för mig att det är både dyrt och svårt att mögelsanera ett hus. Mina föräldrar råkade ut för det när jag var liten. Men tekniken har ju gått framåt... *ler*

När vi satte oss i hus funderade jag mycket över om vi i vår tur skulle kunna sälja huset? Med andra ord, skulle fler falla för huset och läget.
    Det handlar ju om mycket pengar (oftast) och att då sätta sig i ett svårsålt objekt kräver kanske en eftertanke.
    Kan ju hända att man vill flytta en dag.

Tänk nu på att detta är bara mina funderingar,
    Lycka till

• Sigrid

Hej fröken!

Jag vet inget om din fråga, men jag blir nyfiken på huset. Jag hoppas du berättar om det imorgon vid träffen.

Kram

• liten ior

jag skulle inte köpa ett hus med mögel/fuktskador... detta pga allergi mot bl a mögel... risken finns väl att det kan finnas mer än vad ni i dagsläget vet om...

• fröken

Jo, men den risken, att det finns nåt man inte vet om finns väl alltid? Om vi bestämmer oss för att köpa ska vi fixa en riktigt grundlig besiktning innan papprena skrivs på, det är ett som är säkert.

Svar på tråden mögel i hus?!