• ladysoul77

    Är det verkligen bara jag som inte gillar sommaren??

    Kanske lite löjligt av mig att fråga, men jag känner mig rätt ensam om detta. Jag har alltid haft otroligt svårt för värme, är väldigt varmblodad av mig och ogillar att svettas. Jag sover dåligt och känner mig sjuk då det är för varmt. Sol och bad-livet är inget för mig.. Blir otroligt rastlös att ligga på en strand tillsammans med en massa andra folk. Bada är skönt, men jag upplever det som ett stort projekt att ta sig till ett badställe. 

    Sedan tycker jag det är oerhört jobbigt att det finns såna "lycklighetskrav" på sommaren. Allt ska vara så himla mysigt med grillfester och rosévinsdrickande och midsommarfirande i nåt jävla torp med utedass.. Barnen ska vara glada och MÅSTE VARA UTE till varje pris annars får man dåligt samvete.  

    Är det verkligen bara jag som inte gillar sommaren?? Alla bara säger; VA?! Tycker du inte om värme? JAg HAATAR att frysa..bla bla bla.

    Själv älskar jag hösten. Det är vackert, hög och klar luft och man ska vara ute och strosa i skogen och plocka svamp e.c.t..  

    Någon mer? 

  • Svar på tråden Är det verkligen bara jag som inte gillar sommaren??
  • Purpurbräcka

    Här har du en till! Jag är dessutom allergisk mot de flesta sorters pollen så jag är snuvig från mars til september. I morse var det skönt dock. Femton grader och regn. Jag svepte en pläd om mig och satte mig på balkongen med morgonkaffet och andades ren och frisk luft.

  • ladysoul77
    Purpurbräcka skrev 2011-06-19 11:03:49 följande:
    Här har du en till! Jag är dessutom allergisk mot de flesta sorters pollen så jag är snuvig från mars til september. I morse var det skönt dock. Femton grader och regn. Jag svepte en pläd om mig och satte mig på balkongen med morgonkaffet och andades ren och frisk luft.
    Jag blev också glad att det regnade idag. Har öppnat alla fönster så det kommer in lite skön luft!
  • Thursday

    Tja, jag är inte heller något fanatiskt sommarfan, snarare tycker jag att alla årstider har sina för- och nackdelar. Jag håller med om de nackdelar du listar, jag mår också dåligt i värme och sover dåligt vilket ju leder till att man blir något surare på dagarna än vad som annars är fallet. Stranden gillar jag inte heller av ungefär samma skäl som du.

    Självklart finns det massor av fördelar med sommaren också, att vara ute när det är lagom varmt, för det är det ju rätt ofta, att slippa alla ytterkläder dels på sig själv men framförallt på ungarna. Att det är så lätt att roa barnen, ut med dem i trädgården/lekparken/stranden bara så sköter det sig själv... at fixa i trädgården, göra fina krukor att sätta på trappen...

    Framförallt tycker jag att man ska stiga av lycklighetskraven och göra som man själv vill. Jag gillar inte att sitta i solen och äta, alltså gör jag inte det. Kan vi inte fixa skugga så att det är uthärdligt så sitter vi inne. Är det alldeles för pissigt varmt så åker jag gärna till ett köpcentrum där det är svalt. Skulle aldrig självmant sätta mig i solen, älskar vår tomt för att det är skugga. Som tur är har jag en man som gillar att bada så åker vi till stranden så är det bara att sätta honom i vattnet med sonen och så håller jag mig i en stol (skulle aldrig ligga på en handduk) i skuggan (åker aldrig till en strand utan skugga) och dricker något kallt (har alltid kall dryck i termos) och läser en bok. Vi åker för övrigt bara till badställen dit man smidigt tar sig med bil, och innan vi hade AC i bilen åkte vi mycket mindre ofta.

    Men på det hela taget är den andra halvan av september en fantastiskt fin tid

  • Nelah

    Jag föredrar också kylan framför värmen. Man kan alltid ta på sig mer kläder om det är kallt men oftast är man lika varm hur mkt man än tar av sig.


    Jag är väldigt varmblodig och tyvärr är min son också det. Han lider i värmen. Jag gillar dock ett svalkande dopp i havet, finns inget bättre när det är kokande hett ute.


    Jacob 2011-05-18 <3
  • Kazeer

    Jag har en kluven inställning till sommaren. Ljuset och grönskan älskar jag ... och även värmen, till viss del. Men när det är så varmt att svetten sprutar ur varje por på kroppen bara jag tänker tanken på att röra mig minsta lilla, då ogillar jag sommaren väldigt mycket.


    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Purpurbräcka
    ladysoul77 skrev 2011-06-19 11:09:43 följande:
    Jag blev också glad att det regnade idag. Har öppnat alla fönster så det kommer in lite skön luft!
    Så gör jag med! Min sambo förstår mig inte men han accepterar det.
  • La Lola

    Du är inte ensam!

    Jag tycker det är trevligt att slippa ha en massa kläder o gillar grillfester men det där med att njuta av värme o sol, nä det är inte min grej!
    Jag får nästan panik när solen gassar på mig!

    När solen är på väg ner...då kan jag njuta.


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Boel1

     Jag gillar inte heller sommaren - särskilt inte när det är för varmt. Är också pollenallergisk, så man är trött och slut och nyser i ett hela sommaren (gräsallergin är värst). 
     Dessutom jobbar mannen ännu mer när det är sommar, han har säsongsjobb så det är nu han har som mest jobb, jag blir ensam med alla fyra barnen som är hemma, det är inte heller så roligt.
     Nej, hösten är min favorittid på året!

  • Rosana

    Jag tycker om sol och värme - men sommaren i sig gör mig beklämd. Jag tror att det beror på alla dessa krav på hur brunbränd, fräsch och lycklig man ska vara. Grillkvällar och barn som ska ges fantastiska minnen för livet...Romantiken ska flöda, jordgubbarna ska vara perfekta och lakanen ska dofta sol,vind och vatten...

Svar på tråden Är det verkligen bara jag som inte gillar sommaren??