• Anonym

Herpes eller nåt annat?

Har träffar en kille i snart tre månader och hela tiden haft oskyddat sex.

För några dagar sedan hade jag på mig ett par nya jeans som jag kände skavd på insidan av låret, på kvällen såg jag att jag hade fått en blåsa (ca 5 cm från musen) och när jag kände på den lossnade huden. Hade plåster på och har reagerat på klistret (blivit röd där plåstret suttit). Den blåsan har nu blivit en ca enkronestor skinnfri fläck som gör ont. I går fick jag en blåsa på näsan och när jag tog på den försvann huden. Har därefter fått flera mycket små blåsor som liknar de andra i ljumsken (ca 3-4 cm från musen) och en precis ovanför venusberget. Den blåsan på näsan är även den stor men inte lika stor som den på insidan av låret.

Ibland får jag allergiska reaktiner och då känner jag att läpparna svullnar upp, det hände i morse.

Blev nyss väldigt orolig för att den kan vara herpes jag fått, fast jag har ju inget i underlivet. Och herpesblåsor brukar väl inte sätta sig på näsan, eller? Vad tror ni, kan det vara herpes? Killen jag träffar har sagt att han inte har några könssjukdomar men nu känner jag mig dum som inte har skyddat mig...

• Svar på tråden Herpes eller nåt annat?
  • Lena

Du har inte allergisk reaktion mot jeansen? De innehåller ofta stora mängder kemikalier, speciellt mörka jeans.

• Anonym

Det skulle det ju kunna vara. Det var nya jeans jag hade och jag tror inte att jag hade tvättat dem ens

Fast hur förklarar det blåsan på näsan?

• Lena
    Anonym skrev 2011-06-19 17:13:21 följande:
    Det skulle det ju kunna vara. Det var nya jeans jag hade och jag tror inte att jag hade tvättat dem ens

Fast hur förklarar det blåsan på näsan?
    Du kanske tog på jeansen och sen på näsan och näsan var extra känslig.
  • Anonym

Känner mig inte helt säker men jag hoppas du har rätt!

• Anonym

Jag har inte haft på mig jeansen sedan jag upptäckte första blåsan men har fått fler efter det...

• Anonym

Dottern har haft svinkoppor och jag tycker inte att de är lika men det kanske kan skilja. Brukar man ha svinkoppor i ljumsken/på låret?

• Modesty Blaise
    Anonym skrev 2011-06-19 17:25:48 följande:

Dottern har haft svinkoppor och jag tycker inte att de är lika men det kanske kan skilja. Brukar man ha svinkoppor i ljumsken/på låret?

Det är inte så vanligt men det förekommer. 

www.growingpeople.se/templates/Page.aspx 
  • Anonym

Jag hoppas så klart på allt annat än herpes!

• Anonym ((har herpes))

Det låter inte som herpes!! Herpes kliar som tusan innan blåsorna bubblar upp och sedan gör det otroligt ont (!!!). Första gången jag hade det så kunde jag knappt kissa utan att gråta för det gjorde så fruktansvärt ont!

Har även kompisar som har det och de säger likadant!

• Anonym

Mina blåsor och sår gör också väldigt ont (eftersom huden är borta) men varken blåsor eller sår kliar inte. Det känns som skavsår men verkar lite konstigt. I natt sov jag utan trosor för att inget skulle skava och i dag har jag haft bara löst sittande mysbyxor (utan trosor) för att inget ska irritera. Jag hoppas verkligen att det inte är herpes, skulle vara hur drygt som helst!

• principessan

Låter som svinkoppor! Tycker faktiskt du ska söka för det. Du kan behöva penicilinsalva!!

• Anonym

Jag hoppas du har rätt, ska kontakta vårdcentralen i morgon.

• Anonym

Första gången man får ett herpesutbrott så får man massor med blåsor och det kliar och är riktigt jävligt, det låter inte som det du har. Jag skulle aldrig ha kunnat sätta ett plåster på mina blåsor. Speciellt placeringen verkar konstig, så det är nog något annat. Sen kan man bära på herpes utan att veta om det så det är nog säkast att skydda sig ändå. Så jävla roligt är det ju inte med herpes...

• Anonym

Brukar herpessår bli större väldigt snabbt?

• principessan

Nej men svinkoppor blir det!!

• Anonym ((har herpes))

Nej herpessår blir inte större! Jag har bara haft två stycken herpesutbrott eller vad man ska kalla det och den första gången fick jag massor av blåsor och andra gången typ två blåsor eller något.. blåsorna spricker ju liksom tillslut och då gör det våldsamt ont! men gå till vårdcentralen!!

• Anonym

Hoppas på svinkoppor och tror faktiskt att det kan vara det, såret på näsan blir större för varje dag...

Ska ringa vc direkt när de öppnar sina telefoner. Tack alla för hjälpen!

• Anonym

Läkaren trodde det var svamp... ?
    Han sa att det i alla fall inte var herpes så det är jag glad för

Svar på tråden Herpes eller nåt annat?