• Anonym

kli i underlivet efter samlag

Hm...har en lite märklig fråga:
    Efter att jag haft samlag med min sambo händer det ofta, i stort sett alla gånger, att det kliar i underlivet. Jag har haft svamp ett antal gånger och vet hur det känns och detta är en liknande känsla.
    Har jag tur så vara känslan bara i ett dygn efteråt och går över snabbare om jag duschar direkt efter samlag....

Eftersom vi misstänkte allergi mot kondomer för ca 1 år sen så slutade vi med kondom (och nu jobbar vi på en bebis) så allergi mot gummi kan det ju inte vara...

Förstår inte vad detta kan vara, är det någon som har liknande problem eller som tror sig veta vad det kan vara så blir jag glas om ni kladdar ner ett svar =)

Mindre trevligt problem eftersom vi försöker ha bebisverkstad här hemma....

Hej så länge

• Svar på tråden kli i underlivet efter samlag
  • Anonym

Hej.

grattis till barna-görandet!

Det kan vara så att dina slemmhinnor är så känsliga att de blir lite irriterade under samlaget o sen då när dina vätskor o din sambos vätska kommer i kontakt med slemhinnorna kliar det.

Eller så är det så kanske att du inte tål din sambos vätskor...

Jag känner igen mig i det du säger men har det bara ibland så jag tror att det kan vara slemhinnorna på mig...

lycka till!

• dutten

Hejsan!

Jag tror helt enkelt att du kan vara lite torr?
    Dels går vi mot vinter då vi naturligt blir torrare o sen när man ursäktar *skaver*:)....så kan det ju oxå bidra...

Tips:använd apotekets glidmedel Klick nästa gång - bara för att pröva min teori lixom...använder det själv i perioder när det ska gå snabbt till o jag inte hinner bli fuktig av mig själv....detta är inte spermiedödande så det är ju bra!

Lycka till
    dutten

• Teskedsmamman

Har du lätt för att få svamp så använd gärna Lactal - mjölksyragel från apoteket.

Jag känner igen det som du beskriver och sedan jag började använda lactal direkt när det kliade så har jag inte haft svamp *woho!*

• Anonym

Trådstartaren här... =)
    Tack snälla gulliga ni för alla svar!
    Ska genast ila till apoteket imorgon och köpa Lactal och Klick...

• Mammatilltretroll

Teaspoon: Tack för tioste, var o köpte Lactal idag faktiskt =) Vill bara påpeka att det står en liten varning om att man ej bör använda det om man försöker bli gravid. Om man däremot redan är gravid så är det okej =)

Kram från Clara

• Teskedsmamman

Att ta en lactal under äl är kanske inte det bästa de små soldaterna mår nog inte så bra.... men övrig tid i månaden är det inga problem!

• amathea

På mig brukar de klia om min sambo stannar kvar i mig.
    Annars e de lugnt.
    Trist att han får "dra sej tillbaka" direkt men... hellre det än att de kliar *skratt*

• Anonym

flyttas upp i hopp om flera svar

• Smultronet

För mig brukar det ibland klia när min sambo inte har tvättat sig direkt innan. Jag har fått för mig att han kanske har svettats under dagen och att det är det salta som svider. Vet inte om det är så men jag har fått för mig att det blir bättre efter att han gått och tvättat den. Kan också vara ett tips!
    /Smultronet

• Teskedsmamman

Har jag svampkänningar på gång så tar jag varje kväll jag känner av det. Sedan tar jag efter sex om det kliar ett par timmar efter.... eller när det känns torrt och irriterat efter en dag i varma kläder...

just nu har jag inte använt någon på någon månad, men i somras gick det ett paket i månaden...

• Anonym

Hygienen kan vara en faktor faktiskt. Det behöver inte alltid vara svamp, utan det finns andra små otrevliga bakterier som kan ge liknande symptom och det kan ju vara så att det är sambon som har dem. Dessutom så vid svamp skall sex-partnern också behandlas.

• Mammatilltretroll

Undrar bara ang dethär med att partnern också ska behandlas vid svampinfektion: Vi har haft sex när jag haft svamp men han har aldrig behandlas men har heller aldrig påvisat symptom, kan det vara så att han har en svampinfekktion som inte visar sig och att han därför smittar mig omedvetet??

• Anonym

Hej!
    Jag har hört att om inte båda behandlar svampinfektion så kan det få en "ping-pong effekt". Din sambo kanske inte märker något, men är man nedsatt av någon anledning (exempelvis torra slemhinnor) så kan man få tillbaka det om man har otur.
    Jag har behandlat mig och min partner bara för att vara på säkra sidan... Bäst är kanske att gå och kolla, jag trodde att jag hade svamp en gång men det visade sig att det var överkänslighet; på så vis att man får tänka på att inte gå i för tighta byxor, string för ofta mm mm. Inte så kul men med lite tålamod (läs mycket tålamod) går det :)!!!

• Anonym

låter som ett intressant ämne..har samma symptom som du trådstartaren -kanske någon mer som har lust att dela med sig av sina kunskaper?

flyttar upp

Svar på tråden kli i underlivet efter samlag