• Terese f

Varför blir det såhär när jag ätit?

Usch vet inte vad jag ska ta mig till!

är så trött just nu och hoppas att någon vet vad det kan vara för fel på mig.

Varje gång jag äter så får jag :

* Skitont i magen
    *Magen blir svullen
    *Ont i huvudet
    * Skittrött
    * Illamående (känsla av halsbränna)
    * Ibland yr

Detta sker när jag äter mat i normala potioner, även om jag äter mindre blir det såhär. Det har resulterat i att jag hatar mat, eftersom att jag bara får ont av det, och då går jag och småäter godis eller lite fil och flingor. Jag äter alltså skitdåligt på dagarna. Jag vill inte ha det såhär mer... :( Vill kjunna äta mat och njuta utan att få ont och må illa.

Vet någon varfför det blir såhär? Har haft det såhär i några månader.

Jag diskuterar inte med anonyma idioter!
  • Svar på tråden Varför blir det såhär när jag ätit?
  • TheldaZelda

Besök vårdcentralen! Det är bättre än att börja oroa sig för vad folk här har för teorier.

• Terese f
    TheldaZelda skrev 2011-06-20 13:15:50 följande:
    Besök vårdcentralen! Det är bättre än att börja oroa sig för vad folk här har för teorier.
    det tar sån tid där att få tid, flera veckor... Kan ju fråga här först.
  • Mommy89
    Terese f skrev 2011-06-20 13:16:54 följande:
    det tar sån tid där att få tid, flera veckor... Kan ju fråga här först.
    Flera veckor!? Wow, det var illa Förvånad
  • Scorpio

Be att som kollar olika allergier/intoleranser. Flera av de symptomen som du beskriver uppkommer vid ex laktosintoletans m.m.

• Terese f
    Mommy89 skrev 2011-06-20 13:19:12 följande:
    Flera veckor!? Wow, det var illa Förvånad
    japp... sist fick jag tid 2 veckor efter att jag ringt.
  • Terese f
    Scorpio skrev 2011-06-20 13:21:24 följande:
    Be att som kollar olika allergier/intoleranser. Flera av de symptomen som du beskriver uppkommer vid ex laktosintoletans m.m.
    men sånt syns väl inte alltid vid pricktester?
  • Terese f

har funderat på gutenintollerans men även om jag äter saker som inte innehåller gluten blir jag dålig :(

• CathrinLarsson

Jag skulle fundera över magkatarr gluten- eller laktosmage så här spontant. Men helt klart ska du kontakta vården för att få en riktig utredning. Äter du dessutom oregelbundet och dåligt på dagarna så resulterar det ju så klart i ännu sämre magstatus!

Börja med att ringa vården för att få en tid. Efter det kommer du kanske få remiss till en dietist, så det kan ta ett tag innan du är helt i gång med maten, men det gäller att börja någonstans. Sen kan jag bara råda dig till att börja äta små portioner med "riktig" mat och äta regelbundet, och långsamt. Minska på mjölkprodukter och gluten för att se om det blir något bättre. Men som sagt, kolla upp dig, så kanske du kan bli problemfri snart.

• Terese f

PUFF

• Scorpio

Håller med Cathrin. Och jo, klart dom undersöker om du har allergi om du misstänker detta! Hur dom går till väga vet jag dock inte.

• anna01

Tänkte också på magkatarr men även lakrosintolerant. Hade lika som dig och tog bort mjölken för att kolla och de försvann på några dagar, prövade sen att dricka mjölk och såg höggravid ut direkt och mådde såå illa. Så de är ju bara att pröva, består besvären så vet du i alla fall att de inte är mjölk.

Mio 000220 Max 051121 Elliot på väg :)
  • Terese f
    anna01 skrev 2011-06-20 17:53:37 följande:
    Tänkte också på magkatarr men även lakrosintolerant. Hade lika som dig och tog bort mjölken för att kolla och de försvann på några dagar, prövade sen att dricka mjölk och såg höggravid ut direkt och mådde såå illa. Så de är ju bara att pröva, består besvären så vet du i alla fall att de inte är mjölk.
    Jag ska testa!
Svar på tråden Varför blir det såhär när jag ätit?