Röd prick på näsan - ytligt blodkärl?!?!
Hej!
Jag har snart i två års tid haft en röd prick på näsan som ibland "svullnar" upp och brister. Exempelvis om jag sminkat av mig på kvällen och ska torka mig i ansiktet räcker det att jag torkar näsan så brister huden över pricken och det börjar blöda i flera minuter, det bara rinner och rinner. En gång till och med sprutade det som en liten fontän.
När det blödit ett par gånger är det lugnt nån månad och pricken är liten, men den växer efter hand och sen är det dags igen......Och så här har det hållt på i ca två år!!!!!
Jag vet inte vad jag ska göra, jag vill inte gå omkring med en röd prick mitt på nästippen hela livet, jag sminkar alltid över den med concealer men så länge jag gör det lär den väl inte försvinna eftersom concealern tillför en massa smuts och skit.
Min syster som är SSK tyckte jag skulle ringa vårdcentralen. Men jag är skeptisk. "Hej, jag har en prick på min näsa, kan ni hjälpa mig?" Känns ju inte som prio 1 direkt.
Däremot är jag öppen för att besöka nån hudklinik, men vart ska man vända sig? Vad kan de tänkas göra?
Någon som tror sig veta vad min prick kan vara för nåt?