• Anonym

Så förbannat trött på att vara singel

Jag saknar så sjuuuuukt mycket att hångla med någon, att sova med någon, vakna med någon, laga mat med någon... ja allt sånt där ni vet. Är dessutom 31 - 32 inom ett par månader - och om jag någonsin ska ha barn (vilket jag bara vill när jag är i ett förhållande, praktiskt nog) så måste jag ju verkligen träffa någon hyfsat snart. Jag vill hinna vara tillsammans några år innan man gör det, liksom.

Jag är fet, håller på att gå ner men det går ju så sakta. Det gör det ju inte lättare att känna mig som jag kommer att träffa någon...

Vad jag vill med tråden? Jag vet inte, kanske bara kräka ur mig. Vore underbart att höra av andra i samma sits. Vad jag absolut INTE vill ha är inlägg av typen: "Det gäller bara att strunta i det och inte tänka på det, det gjorde jag och då träffade jag min Kalle/Kevin/Korvar jättefort!". Det har jag redan gjort, och det funkar inte. Och nej, jag är inte på något sätt desperat i mitt sökande, eller "för på".

Blä...

• Svar på tråden Så förbannat trött på att vara singel
  • Anonym

puff puff... lät jag för bitter i min trådstart?

• Rakad Apa

"Jag saknar så sjuuuuukt mycket att hångla med någon, att sova med någon, vakna med någon, laga mat med någon".

Man behöver ju inte vara ihop med någon för att göra dessa saker! 

• Anonym (KL)

Ha ha ha!! Nä inte alls för bitter.. det är ju förjäkligt att längta så!! Det gjorde jag me.. Jag testade, precis som du säkert redan gjort, allt! Nätet, krogen, vänners vänner, blinddate, killtypen som jag brukar gilla, killtypen jag inte brukar gilla osv... Jag har faktiskt ingen som helst aning om hur man ska bära sig åt. Jag tror helt enkelt att man måste ha en universums-helskottas-tur... Jag träffade min på krogen, han va full, jag va full, odrägligt för två människor över 30 egentligen.. När dimman lagt sig visade han sig vara helt fantastisk.. Ingen finess, inget "självsäkert-jag-behöver-ingen-kille"... endast SJUK TUUUR!!!!!

• Anonym

Psychonaut: visserligen inte, men jag tycker det blir minst tusen gånger bättre om det är med någon man faktiskt tycker om på det där speciella sättet... sen är det inte direkt lätt att hitta någon att göra det med som man inte tycker om heller :P

KL: Ja, jag tror tur är en stor del i det hela också. Jag brukar fundera på hur mycket det är som ska klaffa, och då känns det verkligen som jag kommer leva ensam för alltid!

• Anonym (pepp)

Hej, jag vill börja med att säga att jag förstår att det är sjukt jobbigt. Längtan efter gemenskap och kärlek kan vara stor.
    MEN - det är dags att peppa sig istället för att deppa, för ärligt talat går det mycket lättare då. Börja med att göra roliga saker som DU tycker om, och fokusera på att skapa dig ett roligt liv som det ser ut nu. Då blir du gladare och attraktivare och mindre "desperat".

• Sisotowbell

Nej inte bitter men du grubblar om det, tänker på det, vill. Jag är singel men kan inte riktigt känna igen mig i det.  Jag är motsatt från dig, det har bara blivit så och ibland önskar man att man tänkte lite mer på det .  Visst med inställningen att "inte tänka på det" handskas jag inte med besvikelser och olyckliga stunder över att vara singel. Det handlar alltså inte om det som vissa har sagt "om du inte tänker så träffar du",  inställningen är ett sätt att under tiden som singel ta hand om sig själv (psykiskt/fysiskt).

• Anonym (Em)
    Anonym skrev 2011-06-20 15:48:18 följande:
    KL: Ja, jag tror tur är en stor del i det hela också. Jag brukar fundera på hur mycket det är som ska klaffa, och då känns det verkligen som jag kommer leva ensam för alltid!
    Jag tror det blir svårare ju äldre man blir just för att man blir så mycket kräsnare och så mer svårförändelig. Inte för att man behöver ändra sig som person men det är kanske så att man måste flytta eller så och det är nog lättare när man är ung och pluggar eller i alla fall inte har så mycket rutiner.
  • Anonym (Em)

Kanske kan du träffa någon nu på midsommar? Det brukar vara då man träffar kompisars kompisars kusiner och blir lite tokiga och badar nakna och sånt.

• Anonym

pepp: men det gör jag redan! Det hjälper ju inte mot problemet att jag är singel, dock. Jag tror verkligen att man kan leva ett roligt liv och ändå längta efter nån...

sisotowbell: det kanske har delvis att göra med ålder? Inte för att jag vet hur gammal du är... Det kanske också har med hur man tänker om det hela; för min del känns det verkligen väldigt o-troligt att jag skulle träffa någon, någonsin. Om jag någonstans tänkte: "jaja, jag kommer att träffa någon, nån gång i alla fall..." skulle det nog kännas annorlunda.

• Anonym
    Anonym (Em) skrev 2011-06-20 15:59:32 följande:
    Kanske kan du träffa någon nu på midsommar? Det brukar vara då man träffar kompisars kompisars kusiner och blir lite tokiga och badar nakna och sånt.
    nix, ska jobba hela midsommar :P
  • Anonym (pepp)
    Anonym skrev 2011-06-20 15:59:56 följande:
    pepp: men det gör jag redan! Det hjälper ju inte mot problemet att jag är singel, dock. Jag tror verkligen att man kan leva ett roligt liv och ändå längta efter nån...

sisotowbell: det kanske har delvis att göra med ålder? Inte för att jag vet hur gammal du är... Det kanske också har med hur man tänker om det hela; för min del känns det verkligen väldigt o-troligt att jag skulle träffa någon, någonsin. Om jag någonstans tänkte: "jaja, jag kommer att träffa någon, nån gång i alla fall..." skulle det nog kännas annorlunda.
    Kan du inte försöka se singellivet som något annat än ett problem då? Både för att ditt liv nu ska bli rikare och roligare och för att "vänja" dig och "lära" dig att livet kan vara fantastiskt utan någon äkta hälft, om det nu skulle vara så att du förblir singel länge länge.

Nu vet jag ju inte vad du gör för att ta tag i "problemet", men köp boken "alla får ligga" (44 pix på nätet) och regga dig på en dejtingsajt och gå ut med öppet sinne! Så borde du få lite pirr i magen och hångel - minst!
  • Anonym (Em)
    Anonym skrev 2011-06-20 16:00:45 följande:
    nix, ska jobba hela midsommar :P
    Ok, några tips då 
    1.  hitta andra singlar som du kan umgås med
    2. gå på fester, spelkvällar , ut med kollegorna och spela bowling, afterwork - allt där det finns möjligheter att träffa någon
    3. var trevlig mot ALLA - även fula konstiga polaren till killen du är intresserad av
    4. var inte kräsen, tre punkter är vikigt första dejterna - att han är rolig och kan prata, utseendet (för det är ansiktet du ska kyssa och handen du ska hålla) och situationen (gör något som inte är stelt, gå på nöjesfält eller ta en enkel öl/kaffe, huvudsaken är att ni har roligt och är avslappnade med varandra). 
    Klart det är svårt att hitta drömprinsen men det har sällan med ditt utseende att göra, så gör det bästa av det du har.
  • Jag är bara jag

"Om det inte nappar i de egna fiskevattnen så fiska nån annanstans".
     Om man vill hitta nån,men inte gör det så sök andra vägar att leta-andra ställen. Jag hittade min man på nätet,vi hade ALDRIG träffats annars! Och glöm det där med vikt och utseende-det finns ett lock till varje kastrull,det gäller bara att hitta den där mannen som gillar en för den man är och inte för den han vill ha en till. Gå ner ska man enbart göra för sin egen skull.

• Anonym (Em)
    Anonym (pepp) skrev 2011-06-20 16:11:53 följande:
    Kan du inte försöka se singellivet som något annat än ett problem då? Både för att ditt liv nu ska bli rikare och roligare och för att "vänja" dig och "lära" dig att livet kan vara fantastiskt utan någon äkta hälft, om det nu skulle vara så att du förblir singel länge länge.

Nu vet jag ju inte vad du gör för att ta tag i "problemet", men köp boken "alla får ligga" (44 pix på nätet) och regga dig på en dejtingsajt och gå ut med öppet sinne! Så borde du få lite pirr i magen och hångel - minst!
    "Alla vill inte ligga" är annars en jättebra bok som handlar om att hålla handen och pussas på bio Flört
  • Anonym (pepp)
    Anonym (Em) skrev 2011-06-20 16:19:48 följande:
    "Alla vill inte ligga" är annars en jättebra bok som handlar om att hålla handen och pussas på bio Flört
    men man vill väl ligga också!
    hah, fast boken handlar faktiskt inte alls om sex, utan om att vara öppen och trevlig och prata med andra människor. Vilket brukar vara en förutsättning både för hålla handen och mer avancerade grejer..
  • Anonym

pepp: jag vet inte om jag håller med... alltså, självklart behöver jag inte ha ett sorgligt och torftigt liv bara för att jag är singel, MEN det är så att jag aldrig mår så bra som när jag är i ett bra förhållande. Det känns som det är lite tabu att säga idag, man "måste" vara en sån där superlyckad sex and the city-singel... jag är redan registrerad på en dejtingsajt men det händer inte så mycket där. Ska definitivt köpa den där boken, tack för tipset!

Em: jag tycker du säger emot dig lite? Du säger först att tre punkter är viktiga de första dejterna, varav hans utseende är en av dem. (Håller med om punkterna för övrigt, jag är INTE kräsen på det sättet jag tror du menar - har aldrig fattat folk som gör listor med egenskaper deras blivande partner ska ha) men sen säger du att ens utseende inte har så mkt med att hitta någon att göra...

Tack för era svar! Skönt att skriva av sig lite

• Anonym (Jag också)

Sjukt trött på att vara singel. Speciellt när alla vänner runt omkring skaffar sig flickvänner. När tidigare tjejer skaffar nya killar osv. Själv står jag här, ensam. Drygt.

Har pratat lite med en tjej via internet och ev. blir det en träff nästa mycket. Men jag hatar mig själv för att jag är så trött på att vara singel så jag känner mig ganska desperat.

• Anonym (Jag också)

träff nästa vecka ska det ju stå

Svar på tråden Så förbannat trött på att vara singel