• Anonym

Så förbannat trött på att vara singel

Jag saknar så sjuuuuukt mycket att hångla med någon, att sova med någon, vakna med någon, laga mat med någon... ja allt sånt där ni vet. Är dessutom 31 - 32 inom ett par månader - och om jag någonsin ska ha barn (vilket jag bara vill när jag är i ett förhållande, praktiskt nog) så måste jag ju verkligen träffa någon hyfsat snart. Jag vill hinna vara tillsammans några år innan man gör det, liksom.

Jag är fet, håller på att gå ner men det går ju så sakta. Det gör det ju inte lättare att känna mig som jag kommer att träffa någon...

Vad jag vill med tråden? Jag vet inte, kanske bara kräka ur mig. Vore underbart att höra av andra i samma sits. Vad jag absolut INTE vill ha är inlägg av typen: "Det gäller bara att strunta i det och inte tänka på det, det gjorde jag och då träffade jag min Kalle/Kevin/Korvar jättefort!". Det har jag redan gjort, och det funkar inte. Och nej, jag är inte på något sätt desperat i mitt sökande, eller "för på".

Blä...

• Svar på tråden Så förbannat trött på att vara singel
  • Anonym

puff puff... lät jag för bitter i min trådstart?

• Anonym

Psychonaut: visserligen inte, men jag tycker det blir minst tusen gånger bättre om det är med någon man faktiskt tycker om på det där speciella sättet... sen är det inte direkt lätt att hitta någon att göra det med som man inte tycker om heller :P

KL: Ja, jag tror tur är en stor del i det hela också. Jag brukar fundera på hur mycket det är som ska klaffa, och då känns det verkligen som jag kommer leva ensam för alltid!

• Anonym

pepp: men det gör jag redan! Det hjälper ju inte mot problemet att jag är singel, dock. Jag tror verkligen att man kan leva ett roligt liv och ändå längta efter nån...

sisotowbell: det kanske har delvis att göra med ålder? Inte för att jag vet hur gammal du är... Det kanske också har med hur man tänker om det hela; för min del känns det verkligen väldigt o-troligt att jag skulle träffa någon, någonsin. Om jag någonstans tänkte: "jaja, jag kommer att träffa någon, nån gång i alla fall..." skulle det nog kännas annorlunda.

• Anonym
    Anonym (Em) skrev 2011-06-20 15:59:32 följande:
    Kanske kan du träffa någon nu på midsommar? Det brukar vara då man träffar kompisars kompisars kusiner och blir lite tokiga och badar nakna och sånt.
    nix, ska jobba hela midsommar :P
  • Anonym

pepp: jag vet inte om jag håller med... alltså, självklart behöver jag inte ha ett sorgligt och torftigt liv bara för att jag är singel, MEN det är så att jag aldrig mår så bra som när jag är i ett bra förhållande. Det känns som det är lite tabu att säga idag, man "måste" vara en sån där superlyckad sex and the city-singel... jag är redan registrerad på en dejtingsajt men det händer inte så mycket där. Ska definitivt köpa den där boken, tack för tipset!

Em: jag tycker du säger emot dig lite? Du säger först att tre punkter är viktiga de första dejterna, varav hans utseende är en av dem. (Håller med om punkterna för övrigt, jag är INTE kräsen på det sättet jag tror du menar - har aldrig fattat folk som gör listor med egenskaper deras blivande partner ska ha) men sen säger du att ens utseende inte har så mkt med att hitta någon att göra...

Tack för era svar! Skönt att skriva av sig lite

Svar på tråden Så förbannat trött på att vara singel