• MamaJuice

Ketostixen visar negativt trots strikt diet!?

Har senaste veckan gått på VLCD-diet och har senaste 3 dagarna visat mörkast resultat på Ketostix-testen. Men idag visade testet NEGATIVT!? Hur kommer detta sig? Har inte syndat en sekund?!
    Kommer min viktminskning att sakta ner nu eller kan det bero på väldigt utspädd urin pga allt vätskeintag?
    Dock dock ett test igår eftermiddag och det visade på mörkast resultat trots all vätska tidigare under dagen...

SNÄLLA hjälp!

• Svar på tråden Ketostixen visar negativt trots strikt diet!?
  • nickefiki

Ketosstickorna visar bara överflödet av ketoner som du kissar ut. Din kropp är kanske bara bra på att anpassa sig och producerar ketoner som den ska och det blir inget extra. Du är om du inte fuskat fortfarande i ketos.

• MamaJuice
    nickefiki skrev 2011-06-20 20:47:40 följande:
    Ketosstickorna visar bara överflödet av ketoner som du kissar ut. Din kropp är kanske bara bra på att anpassa sig och producerar ketoner som den ska och det blir inget extra. Du är om du inte fuskat fortfarande i ketos.
    Tackar ödmjukast! Jag hoppas detta! För inte kan jag väl ha kommit ur ketos för jag smakade av maten jag lagade åt resten av familjen igår med en tesked? Jag missade dessutom två påsar av min VLCD så fick bara i mig 330 kcal under gårdagen....
  • Caroline OO

Hej!
    Hur går det med din diet?
    Är själv inne på min 4:e v och gått ner 8 kg än så länge. Har 2 dagar kvar på denna v. men väde mig i morse och har inte gått ner någonting?! (mätte mig också och samma där, inte en cm skildnad) Tycker det är väldigt konstigt då jag inte fuskat ett endaste dugg. Funderar på om kroppen gått in i svältläge har ett par dagar bara fått i mig 4 påsar av 5. Såg att du också missat ta några påsar och undrar om du upplevt samma sak?

Svar på tråden Ketostixen visar negativt trots strikt diet!?