• Anonym

Det ligger en hund begraven! Eller??

Träffade en kille för ett tag sedan. ca 2 månaders sen.
    Han berättade att han väntade på ett nytt bankomatkort, för det andra hade väl slutat fungera.
    Och att han skulle få ett nytt kort till internet dosan, det var visst oxå paj....
     Det här var i början av maj...

Jag tänkte väl inte så mycket på det, visst tyckte jag att det var lite märkligt att BÅDA korten var trasiga utslitna eller så....

Men när jag undrade hur han fick ut några pengar då, så sa han att han fick lite förskott på lönen av sin chef. För det var inte alltid han hann till banken när han jobbade....

Sen hade han varit till banken och kollat upp vart korten tagit vägen. Då visade det sig att han inte gjort eftersänning på posten så korten inte kommit fram till den nya adressen (Han flyttade dit för 2 år sedan) Märkligt.
    Så då var han nere på banken igen och då bestämdes det att korten skulle skickas till banken. Så dom inte skulle försvinna igen.....Han fick inga kort.

Då gick han o pratade med skatteverket, och då visade det sig att på adressändringen, så måste man meddela att/ om man har har haft postfack. För gör man inte det så skickas posten dit?? Men det postfacket hade han sagt upp och lämnat tillbaka nycklarna till!!
     Och han hade postfack när han bodde med sin före detta så inte hon skulle förlora några bidrag....

Så nu var han skatte verket förra veckan så(ons, eller tor) Så NU skulle det vara ordnat med hans kort.....

Kan det verkligen stämma allt detta?? Eller kan det ha o göra med att han har skulder hos kron olle??? Som han säger att han betalar av varje månad....

NJA jag anar ugglor i mossen vad tror ni???

Kan det verkligen strula SÅ mycket för en människa....

• Svar på tråden Det ligger en hund begraven! Eller??
  • Anonym

puffar........

• Kjell2

En del människor är har en otrolig förmåga att trassla till alla kontakter med myndigheter odyl. Andra använder det som ursäkt för att dölja något de skäms över eller lutas. Det börjar ofta med en "smart" lösning för att lösa något problem och sen blir det bara trassel av allt.

Så länge det inte påverkar dig överdrivet mycket så låt honom hållas. Jag skulle däremot vara försiktgt att låna ut pengar eller stå för alla kostnader mot något diffust löfte om framtiden.

• ardath bey

Jag skulle inte vilja ha något sorts ekonomiskt samröre med en sådan strulputte...
    Dessutom bidragsfuskare.

Det finns nog mer pålitliga män att välja på.

• Meloti

Den historian låpter inte trolig, håll i dina pengar!

• Anonym

Jag har verkligen öronen på helspänn. Och jag tänker, det kommer ju snart att visa sig OM han får något kort. Jag vill ju inte dömma ut någon eller innan motsatsen är bevisad... Men nja.... jag ger honom några veckor till sen får vi se..vart det rullar...

Det är ju för jag är så himla ordninsam själv som jag blir fundersam....

• Kjell2
    Anonym skrev 2011-06-21 10:52:04 följande:
    Jag har verkligen öronen på helspänn. Och jag tänker, det kommer ju snart att visa sig OM han får något kort. Jag vill ju inte dömma ut någon eller innan motsatsen är bevisad... Men nja.... jag ger honom några veckor till sen får vi se..vart det rullar...

Det är ju för jag är så himla ordninsam själv som jag blir fundersam....
    Tro inte att han kommer ändra sig överdrivet mycket i framtiden. Han kan säkert ha massor av goda sidor men vänta dig inge större förädringen när det gäller ordningssinnet och förmågan till ekonomisk planering . Du får ta hela paketet
  • Anonym
    Kjell2 skrev 2011-06-21 10:57:26 följande:
    Tro inte att han kommer ändra sig överdrivet mycket i framtiden. Han kan säkert ha massor av goda sidor men vänta dig inge större förädringen när det gäller ordningssinnet och förmågan till ekonomisk planering . Du får ta hela paketet
    Absolut! Det vaet jag ju att man måste ta hela paketet. Men han har ju även sagt att han är glad at tjag är ordningsam och OM vi skulle flytta i hop i framtiden, så skulle hans lön gå in på mitt konto och jag får styra med den bäst jag vill.....
  • Kallisté

Antingen så är han bara helt snurrig eller så myglar han. Oavsett så verkar det som en god idé att hålla sig undan delad ekonomi med den mannen. Att han vill att hans lön går in på ditt konto om ni skulle flytta ihop är ju en bra tanke, men jag får bara en känsla av att han är medveten om att han har svårt att hålla i sina pengar och trots detta fortsätter att snurra till det.

• Waldo

Har han ett arbete så blir hans skulder betalda varje månad med eller utan kort.
    Det är arbetsgivaren som sköter den inbetalningen, pengarna dras direkt från lönen och betalas in till KFM
    Så han behöver inte göra några överföringar själv

Visst låter det lite väl struligt.
    Men det kan också ha med hans skulder att göra
    Vissa banker utfärdar inte kort till skuldsatta, det kan vara anledningen till att det inte har kommit några till honom
    Nu är det isåfall inte hans fel på det sättet och om det så skulle vara fallet skulle jag rekommendera honom att byta bank.
    En bank är nämligen tvungen att utfärda ett vanligt maestro kort , betalkort, till skuldsatta.

• Fru Anna

Ring kronofogdemyndigheten och kolla om han har skulder så slipper du spekulera.

• Heureka

Om du undrar över ifall han har skulder hos KFM är det väl bara att ringa dit o fråga. De uppgifterna är offentliga.

Underbara, älskade lilla Freja, äntligen är du här 10/1-10
  • Anonym
    Fru Anna skrev 2011-06-21 11:21:25 följande:
    Ring kronofogdemyndigheten och kolla om han har skulder så slipper du spekulera.
    Jag VEt att han har skulder för det har han själv sagt... men jag vet inte riktigt på hur mycket. Han säger att det rör sig om 50.000
  • Kjell2
    Anonym skrev 2011-06-21 11:32:35 följande:
    Jag VEt att han har skulder för det har han själv sagt... men jag vet inte riktigt på hur mycket. Han säger att det rör sig om 50.000
    Ring och dubbelkolla. Du får däremot inte veta hur mycket som ligger hos inkasso och inte kommit till kfm ännu.
  • Anonym
    Heureka skrev 2011-06-21 11:23:39 följande:
    Om du undrar över ifall han har skulder hos KFM är det väl bara att ringa dit o fråga. De uppgifterna är offentliga.
    Måste man ha hela personnummret då??
  • Kjell2
    Anonym skrev 2011-06-21 11:35:00 följande:
    Måste man ha hela personnummret då??
    testa, har du namn borde det funka.
  • Fru Anna

Annars får du ringa folkbokföringen först och få personnummret. Det är också offentligt.

• Anonym

Får inte han veta att någon kollat upp honom då???

• Kjell2
    Anonym skrev 2011-06-21 11:57:31 följande:
    Får inte han veta att någon kollat upp honom då???
    Nej
Svar på tråden Det ligger en hund begraven! Eller??