Det ligger en hund begraven! Eller??
Träffade en kille för ett tag sedan. ca 2 månaders sen.
Han berättade att han väntade på ett nytt bankomatkort, för det andra hade väl slutat fungera.
Och att han skulle få ett nytt kort till internet dosan, det var visst oxå paj....
Det här var i början av maj...
Jag tänkte väl inte så mycket på det, visst tyckte jag att det var lite märkligt att BÅDA korten var trasiga utslitna eller så....
Men när jag undrade hur han fick ut några pengar då, så sa han att han fick lite förskott på lönen av sin chef. För det var inte alltid han hann till banken när han jobbade....
Sen hade han varit till banken och kollat upp vart korten tagit vägen. Då visade det sig att han inte gjort eftersänning på posten så korten inte kommit fram till den nya adressen (Han flyttade dit för 2 år sedan) Märkligt.
Så då var han nere på banken igen och då bestämdes det att korten skulle skickas till banken. Så dom inte skulle försvinna igen.....Han fick inga kort.
Då gick han o pratade med skatteverket, och då visade det sig att på adressändringen, så måste man meddela att/ om man har har haft postfack. För gör man inte det så skickas posten dit?? Men det postfacket hade han sagt upp och lämnat tillbaka nycklarna till!!
Och han hade postfack när han bodde med sin före detta så inte hon skulle förlora några bidrag....
Så nu var han skatte verket förra veckan så(ons, eller tor) Så NU skulle det vara ordnat med hans kort.....
Kan det verkligen stämma allt detta?? Eller kan det ha o göra med att han har skulder hos kron olle??? Som han säger att han betalar av varje månad....
NJA jag anar ugglor i mossen vad tror ni???
Kan det verkligen strula SÅ mycket för en människa....