• Anonym (?undrar?)

kurdisk förlovning

Hej!

Jag har en fråga, om det finns nån som kan besvara den.

Hur går en kurdisk förlovning till? Skriver man på vigsel papper då?

För i sverige gör man ju inte det fören man gifter sig. Så bara undrade lite.

Nån som kan ge mig svar på det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 12:13
    Ni kanske undrar varför jag undrar det här?
    Är så att jag är tillsamans med en kurd, men när det va jobbigt mellan oss så åkte han till hemlandet och förlovade sig med en tjej där. Förlovnigen betyder iget för honom och han håller på och bryter den nu säger han. Men så kollade jag upp via myndigheter och ick då reda på att han är gift. Men kanske bara står så om dom skriver på vigselpapper redan vid förlovning?
  • Svar på tråden kurdisk förlovning
  • Rakad Apa

Seriöst, det låter ju inte som en kille värd att satsa på!

• Anonym

Kollade du med svenska myndigheter? Då är han gift. Sverige registrerar bara riktiga vigslar, inte förlovning.

• Lady Gaga

Så klart han vet om han är gift eller inte. Han ljuger för dig ts. Dumpa idioten.

Silence! I KEEL you!
  • Anonym (?)

När det var jobbigt mellan er så åkte han till Kurdistan och förlovade/gifte sig med en annan, vad är egentligen din fråga?

• Lady Gaga
    Anonym (?) skrev 2011-06-21 13:03:42 följande:
    När det var jobbigt mellan er så åkte han till Kurdistan och förlovade/gifte sig med en annan, vad är egentligen din fråga?
    Silence! I KEEL you!
  • Hulabaloo

Att du ens måste fråga...jag undrar seriöst ibland över männiksornas kapacitet att ta hand om sig själva och se när saker inte står rätt till..Själklart dumpar du och hittar en bra kille, dem finns det hur många som helst av.

• Anonym

Brukar han ofta göra sådant som han ångrar senare? Särskilt sådana här stora grejer?

Självklart är en vigsel vigsel, och en förlovning är en förlovning. En kompis till mig var också tvungen att gifta sig för att kunna träffa sin muslimska flickvän utan förkläde. Fast de gifte sig muslimskt, dvs inget svenska myndigheter bryr sig om, och så ser de (han iaf) det som en förlovning. Hon och hennes släkt däremot ser det som ett giftemål.

Ring till skatteverket och fråga om din kille är gift. Fråga även din kille hur han kan hålla på och bryta den så länge? Här i Sverige går det ju på ett nafs, man säger att det är slut, typ. Att det tar tid låter ju som att det är många papper som ska fyllas i och man måste vänta på myndighetsbeslut...

• jamjar

Dumpa den jäveln, han ÄR gift, och har dessutom mage att registrera det, då är det ett riktigt giftemål oavsett hur deras bröllopsfest kan ha sett ut. Troligen kommer hans nya fru att komma hit gör att stanna inom ett år.
    Jag trodde att alla med killar från mena-länderna visste att detta är mer regel än undantag...!

• Anonym (?undrar?)
    Anonym skrev 2011-06-21 12:48:39 följande:
    Kollade du med svenska myndigheter? Då är han gift. Sverige registrerar bara riktiga vigslar, inte förlovning.
    ja jag kollade med myndigheter :S
  • Anonym (exsambo med kurd)

Ja han är gift.

Ja han lurar dig.

Sist men inte minst kan jag garantera att han fru snart kommer att komma till Sverige, om hon inte redan gjort det och det hålls hemligt för dig. Hade sett det alltför många gånger, men så skulle ju aldrig min sambo göra. Jodå, visst gjorde han det.

Svar på tråden kurdisk förlovning