• VirusVarning

När blöjfri sonen 14 månader

Ungefär när kan man börja ha barnet utan blöja heltid på dagen??? Jag har sett dom här training pants på babyproffsem och blev nyfiken. Sen sonen var 5-6 månader har han satt sig på toaletten när han ska bajsa och kissa. Men så klart är de lite i blöjan i mellan åt också. NEJ jag har inte pott-tränat honom och kommer heller inte göra, allt är på hans eget initsiativ. Han Tycker de är kul att sitta på toaletten.
    Allt började med att han var förstoppad och att jag i paniken över att han skrek av smärta inte visste någon annan utväg än toaletten. Satte honom där och visade med hela ansiktet hur han skulle trycka på. OCH ut kom bajset. Från dess har jag satt honom på toaletten och han gillar de, ser jätte glad ut varje gång. Nu mera kissar han även i toaletten. Får jag fler barn kommer jag börja ännu tidigare med detta. Men nu tänker jag eftersom han redan kan visa när han vill kissa/bajsa kan man då börja med training pants eller är de för tidigt? Någon med erfarenhet?

• Svar på tråden När blöjfri sonen 14 månader
  • Blossi

Oj, va kul att ni har kommit så långt. Tyvärr kan jag inte svara på din fråga men däremot tycker jag att det är väl tidigt men det är ju bara bra.
    Vi har en som snart är tre men vägrar bajsa utanför blöjan.

• VirusVarning

Blossi jag tänker inte tvinga honom till något om han inte vill är bara de att han redan vill sitta på toaletten så tänkte prova. Vill han inte tar jag blöjan igen. Alla barn är så olika . Mitt nästa kan ju vara tvärt om i stället .

• miriel

Virusvarning:
    Vi har gjort ungefär samma med vår lilltjej, kan tipsa om sajten ecsweden.se där finns det en heldel att läsa om att ha sina barn utan blöja

Tycker att det är konstigt att inte fler kommit på hur mycket enklare det är för barnet om man från början låter det bajsa/kissa på ett bekvämare ställe än i blöjan... barnet slipper lära om och slipper lära sig sluta använda blöja.

Lycka till med din lillkille!

• miriel

Glömde svara om träningsbyxor, såklart du kan börja med det, det svåra är ofta att hitta dem i små storlekar.

• VirusVarning

miriel ÅH tack för länken ska sätta mig och läsa . De är helt underbart att kunna låta honom sitta på toaletten speciellt dom gånger han varit förstoppad och bajsat lättare. =)

• VirusVarning

miriel då ska jag köpa ett par

• miriel

Kul! Hör av dig om du vill veta mer.

• VirusVarning

miriel har gott med nu

Svar på tråden När blöjfri sonen 14 månader