• ewis1

Hoppar priserna upp och ner på Stena Line/Sembo?

... eller går de bara upp? Jag håller på att planera en Danmarksresa och på ett par dagar har resan blivit femhundra kr dyrare. T ex har Legolandbiljetten gått upp nära 100 kr. Ska jag ha is i magen och vänta någon vecka och se om priserna går ner igen...lite taskigt om de hotell som jag tittat på blir fullbokade bara :(

Och förresten är det någon som vet hur Legolandbiljetterna funkar. Barnen är med i BR-leksaksklubben, får de gå in gratis på Legoland om vi vuxna har 2-dagarbiljetter? Eller gäller BR bara en dag så man tjänar på en familjebiljett?

• Svar på tråden Hoppar priserna upp och ner på Stena Line/Sembo?
  • Anne69

Stena Line är rena rama mardrömmen.......och priserna är mirakulösa. Det går inte att förstå hur de fungerar Min erfarenhet är dock att boka tidigt och att boka ett boende ihop med färjan (då blir det en paketresa med Sembo). Då blir färjan ca 50% billigare och det är ju bra eftersom det är svindyrt.

Ang. Legoland-biljetterna vet jag inte om det egentligen är dyrt eller inte. Men det kändes OK. Vi betalade 285 kr för både vuxna och barn över 3 år. Tvådagarsbiljetter.

Om man bokar paketresa med Sembo får man sen gratis entre för barnen vid fullprisbetalande vuxna vid en hel rad andra danska attraktioner.

• ewis1

Ja, jag tycker det verkar bra dyrt, 16 000 kr för en vecka för två vuxna, två barn, hotell och legolandbiljett, färjebiljett. Smålänning som man är vill man ju gärna kolla priser innan man beställer :)

Svar på tråden Hoppar priserna upp och ner på Stena Line/Sembo?