Inlägg från: Rainbowmamma |Visa alla inlägg
  • Rainbowmamma

Capio citykliniken Malmö

Jag går också på citykliniken men har inte Nathalie som bm, Jag är hittentills väldigt nöjd. Hoppas du får samma känsla.

• Rainbowmamma

På min inskrivning var där tid för massor av frågor och Lotta, min bm ställde också massor av frågor. Men jag har fått remiss till Kvinnokliniken för ultraljud där och inte cura, men det kanske är annorlunda? Fick tiden ganska snabbt så det behöver inte betyda att du får en sen tid till ultraljud. På inskrivningen tog de även blodprov, urinprov och kollade blodtrycket.

• Rainbowmamma
    FLS skrev 2011-06-28 10:34:20 följande:
    Hellu!

Jag är i v6, för att vara exakt v5+5. Jag ska också gå på capio citykliniken på singelgatan. Jag ska gå hos Lotta. Jag fick min första tid den 1 september (!!) då är jag i vecka 14-15 ungefär. Det känns lite sådär. Jag har bokat tid för tidigt ultraljud på emmakliniken, jag ska dit den 22 juli. Är så jävla nervös för att dom ska hitta ett dött foster. =(

Har haft ett missfall men det var jäkligt tidigt, plussade bim-1 och fick missfall bim+1. Nu har jag klarat mig en bra bit över, det är alltid något. Jag känner dock att jag inte kan njuta, vågar inte för jag är rädd att bli så förbaskat ledsen. =/

Jag var också på tidigt ul på emmakliniken i vecka 10 var jag i då. Kändes liksom bra för att verkligen se att där var "nåt" , att man fick det bekräftat på det sättet. Glad Det ska nog gå bra ska du se, får försöka tänka positivt - du väntar barn och inte missfall, även fast jag vet att det är svårt...

• Rainbowmamma
    Mea skrev 2011-07-01 16:21:59 följande:
    Var på inskrivning idag och träffade Natalie. Hon var väldigt trevlig och framåt så det blir nog bra med henne. Glad

Tydligen ska hon flytta till Hansa, så nästa gång jag träffar henne blir där i september.

Lycka till med era inskrivningar ni som inte varit där än.
    Ska de öppna mvc på Hansa?
  • Rainbowmamma
    Abbi86 skrev 2011-07-10 14:03:29 följande:

Kostar det att vara inskriven på Capio eftersom det är privat?

Nej det kostar inte. Glad
  • Rainbowmamma

Jag fick inte höra fosterljuden på inskrivningen, men kanske får du det eftersom det är så sent som du har inskrivningssamtalet. Jag ska dit den 8 aug, andra gången och då ska jag få lyssna =)

• Rainbowmamma

Oj! Jag äter inte fisk så ofta iheller! kanske bäst att göra det.....var duktig i början, får fisk två gånger på i veckan på jobbet och åt en dag hemma men nu är jag sjukskriven så det har blivit si och så med matbiten. Fisk är som sagt inte min grej heller...

• Rainbowmamma

Om jag har förstått det rätt så ska man from 1 sep mer kunna välja vart man ska gå som gravid, genom att lista sig (såsom hälsovalet eller vad det hette för nåt år sedan). I och med detta så har citykliniken valt att öppna mvc i höst på Hansa och i Västra Hamnen....Men jag kanske har missuppfattat det hela....?

• Rainbowmamma
    Mea skrev 2011-07-27 22:36:08 följande:
    Skönt att ni blev nöjda bägge två... :)   Min sambo hade inte möjlighet att följa med första gången och kommer tyvärr inte ha det nästa gång heller då han är bortrest...  Men det lär ju komma fler gånger... :)

Hur ofta går man till barnmorskan egentligen? ;)
    Fick ni inte ett papper med en plan på i vilka graviditetsveckor man ska dit?
    Minns inte exakt men det är ung var 3e vecka och sedan i slutet varannan vecka har jag för mig.
  • Rainbowmamma

jag fick ett papper där det var som en plan på alla ul och kontroller hos mvc.

Utdrag ur mitt papper:
    gravvecka 8-14 Inskring

(v12-14 KUB ) Vid 33års ålder eller äldre

v17-19 RUL

v18-22 kontroll hos BM

v 25 Kontroll hos BM...

Men det kanske skiljer sig, eller så har de helt enkelt slutat med att ge ut det då av olika anledningar...

• Rainbowmamma

Man brukar få intyget på andra besöket runt v 22 om jag har rätt för mig. Dock inte jag då jag fick det på sjukhuset då jag ligger inne resterande tid av graviditeten :(

• Rainbowmamma

Jodå, det är ok med tanke på situationen. Jag har prematur vattenavgång sedan v 22+2 och nu är jag i v 26+2 och hoppas på att lillen stannar minst två veckor till. Bara att hålla tummarna!

Svar på tråden Capio citykliniken Malmö