Capio citykliniken Malmö
Jag går också på citykliniken men har inte Nathalie som bm, Jag är hittentills väldigt nöjd. Hoppas du får samma känsla.
Jag går också på citykliniken men har inte Nathalie som bm, Jag är hittentills väldigt nöjd. Hoppas du får samma känsla.
På min inskrivning var där tid för massor av frågor och Lotta, min bm ställde också massor av frågor. Men jag har fått remiss till Kvinnokliniken för ultraljud där och inte cura, men det kanske är annorlunda? Fick tiden ganska snabbt så det behöver inte betyda att du får en sen tid till ultraljud. På inskrivningen tog de även blodprov, urinprov och kollade blodtrycket.
Jag var också på tidigt ul på emmakliniken i vecka 10 var jag i då. Kändes liksom bra för att verkligen se att där var "nåt" , att man fick det bekräftat på det sättet. Det ska nog gå bra ska du se, får försöka tänka positivt - du väntar barn och inte missfall, även fast jag vet att det är svårt...
Kostar det att vara inskriven på Capio eftersom det är privat?
Jag fick inte höra fosterljuden på inskrivningen, men kanske får du det eftersom det är så sent som du har inskrivningssamtalet. Jag ska dit den 8 aug, andra gången och då ska jag få lyssna =)
Oj! Jag äter inte fisk så ofta iheller! kanske bäst att göra det.....var duktig i början, får fisk två gånger på i veckan på jobbet och åt en dag hemma men nu är jag sjukskriven så det har blivit si och så med matbiten. Fisk är som sagt inte min grej heller...
Om jag har förstått det rätt så ska man from 1 sep mer kunna välja vart man ska gå som gravid, genom att lista sig (såsom hälsovalet eller vad det hette för nåt år sedan). I och med detta så har citykliniken valt att öppna mvc i höst på Hansa och i Västra Hamnen....Men jag kanske har missuppfattat det hela....?
jag fick ett papper där det var som en plan på alla ul och kontroller hos mvc.
Utdrag ur mitt papper:
gravvecka 8-14 Inskring
(v12-14 KUB ) Vid 33års ålder eller äldre
v17-19 RUL
v18-22 kontroll hos BM
v 25 Kontroll hos BM...
Men det kanske skiljer sig, eller så har de helt enkelt slutat med att ge ut det då av olika anledningar...
Man brukar få intyget på andra besöket runt v 22 om jag har rätt för mig. Dock inte jag då jag fick det på sjukhuset då jag ligger inne resterande tid av graviditeten :(
Jodå, det är ok med tanke på situationen. Jag har prematur vattenavgång sedan v 22+2 och nu är jag i v 26+2 och hoppas på att lillen stannar minst två veckor till. Bara att hålla tummarna!