• Tjejen00

Finns det möjlighet till ett lån på banken när man har timanställning?

Jag sitter och funderar lite och skulle behöva ha er hjälp, jag ska ringa banken efter midsommar men är nyfiken redan nu på vad som gäller. Vill inte ha några gissningar utan jag vill endast att ni som varit timanställda eller vet svaret på frågan svarar.

Jag undrar om det finns någon chans till att få ett lån på swedbank (facklån eller annat privatlån) när man endast är timanställd? Så här är utgångsläget:

Har varit timanställd i 6 månader
    Får ut 15000-20000kr efter skatt varje månad (jobbar heltid & framöver finns det också jobb för att göra det)
    Har olika sparkonton för buffert med mera på banken
    Har möjlighet till borgenär/medsökande
    Lånesumman är ca 70 000kr

• Svar på tråden Finns det möjlighet till ett lån på banken när man har timanställning?
  • Tjejen00

Ja tyvärr är det visstidsanställning så jag är bara anställd den månaden jag har jobbat, får hem anställningsbevis i början på varje ny månad...

• CallGirl

Det beror lite på vilken branch och hur länge du har arbetat och vissa banker godtar det inte alls. Alla banker ser olika på det så kolla runt.

• Tjejen00

Okej tack för svaret, ska ringa både min egna bank och andra och höra...

• ludicrous

Har hört att Nordea e "snällast" på att ge lån.

Jag var timvik när vi tog våra huslån. Dock har mannen fast.

• CallGirl
    ludicrous skrev 2011-06-21 21:53:30 följande:
    Har hört att Nordea e "snällast" på att ge lån.

Jag var timvik när vi tog våra huslån. Dock har mannen fast.
    Ja Nordea var snällast mot oss när vi sökte lånelöfte.
  • strawberri

Jag är timvikarie o studerar samtidigt jag o min man fick lån till vårt hus så de borde ej va problem.

• Lillafrejasmamma

Timmanstäld och föräldraledig fick ett skitlånelöfte på swedbank och ett jätte bra på nordea till vårat huslån (120000 kr) min sambo har inte heller fast jobb utan har en tillsvidare anstälning på kls. Mitt tips är att boka tid på så många banker som möjligt innan man bestämmer sig för vart man vill ta lånet!

• Tjejen00

Jag bokade in ett möte på min bank (swedbank) men var nervös efter att ha hört att dom är bland dom sämsta, dock gick det utan problem och jag fick et facklån med vettig ränta....

Svar på tråden Finns det möjlighet till ett lån på banken när man har timanställning?