• Lilja10

Kan man gå ner i vikt med vanlig mat?

Ja precis, mindre mängd? Jag går bara promenader, hur ofta osv måste jag gå för att gå ner i vikt? Individuellt antar jag, men lite tips har ni säkert =)

• Svar på tråden Kan man gå ner i vikt med vanlig mat?
  • riboflavin

Självklart!

Hälsosam mat i lagom mängd, på vettiga tider, promenader med lite flås dagligen, och ett par pass där du använder kroppen som motstånd och "styrketränar"=viktnedgång.  

• Kiwi10

Viktklubb.se fick mig att tappa 19 kg på 5 månader för två år sedan! Inga problem att hålla vikten nere nu efteråt! Kanonbra!

• Lilja10

men viktklubb, är det inte krångligt? Tror jag kör på vanlig mat, men tar längre tid...

• Lillloppanlina

viktklubb är vanlig mat!!!!!! du kan äta va fan du vill!!!! de räkanr ut hur mycket du ska äta för att gå ner så mycket du vill under tidsperioden a-b...
    79 kr i månaden  och valuta för pengarna... det är där man ser vad problemet är.. tänkt på att bearnais är ca 720 kcal per 100g och kombinera det med ex ett fettriktkött så e du inte på god väg! man kan självklart äta det men inte jämt!!

Testa i 3 månader och bestäm dig sen!!

• Lilja10

ok ok Du tar i...  menade inte riktigt som det stod =) Utan mer att jag inte vill sitta och skriva i osv. Räkna kalorier? Eller vad gör man där?

• tekoppen

Har själv kört viktväktarna. Precis som med de flesa andra dieter måste man räkna i början. Jag själv tror att anledningen till övervikt är att man har dålig koll på vad man stoppar i sig. Man tror att man äter bra, rätt mängder osv.

För egen del åt jag för lite mat vlket resulterar i för mycket skräp som gav övervikt.

• Mummy

Maken har gått ner 20 kilo på drygt 1 år. Han äter precis som vanligt, dvs pizza på fredag kväll, godis på lördag och helt vanlig mat på veckorna. Det han gör är att han springer 1mil x 3 i veckan

• Pirum

Du kan testa att ändra proportionerna på tallriken/måltiden ifall du inte orkar räkna kalorier.
    Öka mängden grönsaker och minska potatis/ris/pasta. Men det bygger ju på att det blir ett kaloriunderskott totalt så om du fortfarande äter för stora portioner eller för mycket mellanmål eller får i dig flytande kalorier eller vad det kan vara så hjälper inte det.

Därför skulle jag ändå råda dig att kostregistrera det du äter i ett par dagar åtminstone. Framförallt portionsstorleken brukar man behöva lära sig hur man ska göra med.

www-matdagboken.se är en gratissida som jag tycker är bra.

• laref

vanlig mat är helt ok.. normal stora portioner..det är väldigt lätt att ta för stora portioner.. fyll upp med grönsaker..
    och glöm inte mellanmål!!!

motion: om du bara kör promenader så allra bäst är dagligen o då ska det som ngn tidigare nämnde få upp flåset lite..

• Lincon

Givetvis, man kan gå ner i vikt genom att äta glass, hallonbåtar, varierad kost, rostat bröd, shakes eller vad som helst. Du kan äta allt, även fett- och kolhydratsrik mat bara du tänker på mängden.

Jag vet att jag vet, men jag vet det inte just nu
  • VVPeter

Tror dessvärre att det mest effektiva du kan göra - oavsett vilken metod du väljer - är att skriva upp det du äter - man blir så oerhört mycket mer medveten om vad man äter och slentrianätandet blir mycket lättare att kontrollera. Trist? Kanske. Själv har jag inga problem med att fylla i checklistan på nätet (ViktVäktarna) - det är en vanesak och passar det dig bättre att skriva upp allt på post-itlappar och sätta ihop ett kollage av så funkar det säkert det också. Förbränner du mer än du stoppar i dig så går du ner i vikt - ibland är livet precis så enkelt

• Lilja10

tack alla!!! Ska ta till mig allt och lära mig!

• Gryndrömmen

Jag äter vanlig mat på utvalda tider på dygnet, går stabilt neråt :)
    Min pt har tjatat hål i huvudet på mig om minst 300 min vardagsmotion :)

• sasty

Jag trilla över denna bok som är ASBRA !

50 genvägar till fettförbränning av Fredrik Paulún

Svar på tråden Kan man gå ner i vikt med vanlig mat?