Johanna 258 skrev 2011-06-22 08:11:37 följande:
>anna sol : oki,då kan jag förstå lite bättre hur en 6-åring inte fixar detta själv..jag blev nog mest chockad över att just dessa barn inte fixade detta,och därför visste jag ej heller hur jag skulle bete mig..
jag är inte känslokall på något sätt,men jag är inte heller världens mest omhändertagande person som tar alla barn under mina vingar.. alla har ju sina egan sätt att uppfostra sina barn på och alla barn har ju utvecklat egna personligheter..jag som person är lite mer avståndstagande och kids som bara slänger sig in hemma hos mig och är väldigt utåt och sociala,blir jag lite förvånad över,försiktig som jag är..
så om jag blir lite tagen på sängen över att barn tar för sig hemma hos mig utan att ens fråga först,så blir jag lite chockad eftersom jag,inte ens som barn skulle tänkt tanken på att bara tex öppna dörren utan att knacka hos någon helt okänd människa bara för att de har barn i samma ålder som mig..
och jag är inte den som fräser ifrån heller,vill inte bli osams med någon,inte ens här där jag inte känner någon
det är bara sån jag är..döm mig om ni vill,men jag anser att sunt förnuft är det bästa man kan gå efter,oavsett när det gäller kids eller vuxna..och första intrycket varar..
Jag är inte heller någon barnfantast, dvs bjuder inte in alla ungar och gillar inte alla heller. Men när det är kompisar till min dotter när så måste man ju anstränga sig lite. ;)
Men jag tycker absolut inte det är okej med ungar som kommer in i mitt hem och tar över showen, ställer krav och styr och ställer....absolut inte okej alls, eller tat andras ungar rotar i vårat skafferi eller kylskåp. Jag tänkte mest på min egen där gällande saften och riskakorna. ;)
Men just när det gäller toaletten och torkandet vet jag att det kan finnas problematik där som inte alltid är uppenbar så att säga, därför ska man vara försiktig att dömma i det läget.