Inlägg från: lillalorten06 |Visa alla inlägg
  • lillalorten06

ouppfostrade barn??

vi har 2 flickor (4½år och 4 månader)

den stora kan torka sig själv i rumpan men hennes händer räcker inte till, dessutom har hon börjat slarva med att torka sig när hon kissat så vi känner oss som militärledare här hemma när hon går på toa hahaha

men att barn kan verka ouppfostrade utåt stämmer inte alltid med att föräldrarna inte bryr sig om uppfostran, vi kämpar som djur med vår stora och ändå kan hon springa in på grannarnas uteplatser o pratar med allt o alla hela tiden, hon har liksom inga hämningar... vi ger en varning o lyssnar hon inte på den får hon komma in... mer vet jag inte vad jag ska göra... har förklarat för henne varför man inte gör så etc etc

de som inte känner oss kan nog tro att vi inte bryr oss eller så men de som känner oss VET att vi kämpar med henne... så döm inte barnen... vissa barn kan inte hjälpa det. prata med föräldrarna istället!

• lillalorten06
    Flickan och kråkan skrev 2011-06-22 09:05:46 följande:

Hade jag bott granne med er och dina barn så hade JAG sagt till din dotter. Inte för att jag tror att ni är slapphänta föräldrar, eller för att jag tror att hon är en ouppfostrad skitunge utan för att hon är en nyfiken och glad 4½-åring som behöver veta att vi gärna ser att hon kommer och hälsar på men att vi blir väldigt glada om hon knackar på och inte springer genom våra rabatter . Och att vi ibland vill vara ifred . Det handlar ju mycket om ett vuxenansvar som helhet, tycker jag.

så önskar jag att alla tänkte... ofta handlar det om att barnet blir så uppsepelt o glatt att det inte tänker sig för.... hon går verkligen till grannarna med heeela sitt hjärta och när man sen hör att dom snäser av henne lite så gör det så ont i mig! hade varit bättre om de sagt att de ville va ifred på ett ordentligt sätt... men det verkar som att dom bara tycker hon e jobbig liksom...
Svar på tråden ouppfostrade barn??