angelwings777 skrev 2011-06-23 08:13:07 följande:
Ok jag har också såååå mkt ångest och är deprimerad efter en hypomani som varade i nästan i 4 månader innan läkaren insåg att jag hade det, och eftersom dom tryckte ner manin så mkt så fick jag en depression som är så jobbig, jag har fått seroquel för det. Är lite osäker på dina mediciner, vet inte så mkt om dem men litium är faktiskt bra! Det vore ju bra om du fick pröva det ett år och sen utvärdera och se om du tycker att du mår bättre. Jag är också mkt orolig, och det enda jag kan ta mot ångest och oro är atarax eller theralen droppar och det hjälper ju föga men glad att jag har nått att ta iaf, även om det inte hjälper spec bra. Vårdcentralen skriver nog inte ut det utan din läkare på psyk är den som får skriva ut det tror jag, men hör dig för om detta nästa gång du är hos läkaren! Jag har heller inga längre perioder av bra mående, och det är så jobbigt men så är det. Kram jessica
Okej ! men du jag har hört och läst mycket om dessa mediciner, litium har jag läst att den fungerar bäst för de som har maniska perioder oh mest är uppått, att man inte ska ta den om man har mest depressions problematik. vilket jag har. jag har varit deprimerad och haft ångest halva mitt liv sedan jag var 18 iallafall. det är nu 10 år sedan jag var 18. och jag är mestadels orolig och väldigt nedstämd, ingen livslust och oerhört oengegerad i allting. då har jag fått fram att voxra skulle passa den som har mest neråt gångar i sin bipoläritet ? har du hört något om det ? jag har ingen kontakt med psyk, det är problemet. jag har bara kontakt med en vanlig läkare som skrivit ut först sertralin till mig (vilket inte fungerade alls mer än att jag blev hypo de första veckorna sedan dalade det bara neråt hela tiden) sedan skrev han ut venlafaxin vilket jag nu äter (fungerar inte heller särskilt bra,mot min ångest bara, är väldigt likgiltig, noll glädje och lust) jag är inte ensdiagnostiserad bipolär uta jag själv tycker mig ha de symtomen som bipolär 2 har. även add sytmomen tämmer väldigt bra in. i stort sätt allt som står om bipolär 2 stämmer på mig.
litium är en bra medicin för de med bipolär 1, har jag fått för mig , stämmer det inte kanske ??