• Kallisté

Vilka foster är okej att abortera?

Frågan gäller de fall då kvinnan blivit gravid och vill ha barn. Det gäller inte oplanerade/oönskade graviditeter eller graviditeter där kvinnans hälsa hotas.

Jag hoppas att ingen känner sig kränkt över mina formuleringar i svarsalternativen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 15:44
    Jag utgår från rådande lagstiftning och vill höra om era personliga åsikter. Såsom många kan diskutera när det är okej att vara otrogen eller inte utan att gå in på att man vill lagstifta om stening eller spöstraff vid otrohet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilka foster är okej att abortera?
  • puss

vill man ha barn grt man väl inte abort? eller vad?

I am a fast maschine I keep my motor clean
  • puss

grt=gör

• anayia

alla foster ar okej att abortera...oavsett anledning

• Kallisté
    puss skrev 2011-06-22 15:18:42 följande:
    vill man ha barn grt man väl inte abort? eller vad?
    Jo en del gör det efter de har gjort fostervattenprov (eller liknande) för att barnet riskerar ha downs syndrom.
  • puss
    Kallisté skrev 2011-06-22 15:25:46 följande:
    Jo en del gör det efter de har gjort fostervattenprov (eller liknande) för att barnet riskerar ha downs syndrom.
    jaha, så bra då.
    vill du ha abortpolis eller? ska nån annan sitta och döma i vilka skäl som är rätt eller fel?
  • Kallisté
    anayia skrev 2011-06-22 15:23:48 följande:
    alla foster ar okej att abortera...oavsett anledning
    Så du tycker alltså att det är okej att göra abort för att barnet i magen är en pojke och man hellre vill ha en flicka?
  • puss

"du får göra abort, men du måste föda barnet fast du inte vill, det är bäst."?

• puss
    Kallisté skrev 2011-06-22 15:27:11 följande:
    Så du tycker alltså att det är okej att göra abort för att barnet i magen är en pojke och man hellre vill ha en flicka?
    hellre det än att nån ska sitta och godkänna vilka som ska få abort och vilka som inte ska få.
    anser du att det är ok att tvinga folk att föda barn?
  • Selfish Geene
    Kallisté skrev 2011-06-22 15:27:11 följande:
    jag tycker det, ser inte hur vi ska kunna ha fri abort samtidigt som någon annan än den havande kvinnan avgör vilka skäl som är goda nog.

och jag gillar fri abort 
  • Kallisté
    puss skrev 2011-06-22 15:26:46 följande:
    jaha, så bra då.
    vill du ha abortpolis eller? ska nån annan sitta och döma i vilka skäl som är rätt eller fel?
    Nej, men jag blev nyfiken på hur folk tänker. Diskussionerna kring abort brukar mest röra sig om abort överhuvudtaget är okej eller inte. Och då kommer man in på fall där kvinnan blivit gravid ex genom våldtäkt osv. De flesta verkar dock överrens om att det är fel att abortera ett önskat foster på grund av att det har "fel" kön eller så. Ville höra med er härinne vart ni anser gränserna går.

Jag vill veta vilka kriterier ni har för att okeja en abort av ett önskat/planerat barn!
Svar på tråden Vilka foster är okej att abortera?