• Douglas

Kondom, vad är det?

När jag läser i andra trådar om "råd om skydd" och "oönskade graviditeter" osv så kom på mig själv att jag aldrig har använt kondom, ej i förhållande, kks eller ons.. Aldrig 1gång. Leget med 20st, och det är typ kanske 2tjejer som frågat om jag hade kondom med mig, men det hade jag inte.. vi kör ändå. Jag har inte heller frågat om tjejen skyddat sig, nångång. Jag har bara skitit i konsekvenserna. Tur att det är svårare att komma i fyllan;)

Haha det hade ju kunnat gå illa tänker jag med lite perspektiv från singeltiden, men jag känner ingen direkt ånger. Kalla mig gärna naiv angående detta, jag håller typ med. Någon som känner igen sig angående kondomerna? Hur noga är folk med detta? Unga tjejer och killar är nog inte så noga med detta..

• Svar på tråden Kondom, vad är det?
  • elefantmamman

Du borde verkligen gå och kolla dig. Oönskad graviditet är väl det minsta man behöver oroa sig för. Det finns så många sexuellt överförbara sjukdomar och det är inte säkert att du upptäcker dom.

För mig är kondom självklart. Skulle aldrig ha sex med någon utan, om man inte är i ett seriöst förhållande och båda kollat sig innan.

• thomas55

Glöm inte å kolla hjärnan också

• MattiasFru

Japp, var likadan när jag var ung och dum. Tyckte att kondom var som att pussas med plastfolie emellan och könssjukdomar kan man alltid käka tabletter för. Är däremot äldre och klokare nu :P

• Anonym

Men herregud..Är det något du är stolt över? Jag hade skämts om jag var du. Hehe det låter så otroligt omoget och ansvarslöst.

• Anonym

Har heller inte tänkt på att använda gummi  (kks, ons, förhållanden) kanske nångång 2-3 gånger i ett förhållande för ett par år sen. Men förutom de har jag alltid skippat!!
    Nu först tänker man på om man kanske har någon könssjukdom ;S helt sjukt att man inte tänkte på de då. Men jag var nog "ung och dum"...Har testat mig flera ggr för sjukdomar men inte hittat något som tur är Nu kör jag hursom på oskyddat i förhållande p.ga killen bara haft 1  innan mig (med gummi) och jag är ju som sagt etstad so why not??!

• Douglas

mm visst har jag kollat mig nångång. ja beteendet ju tämligen korkat. Ett beteende jag skrttar åt idag. Stolthet kontra skam?  jag ser det som en annan person, nu och då helt enkelt. En känsla jag får är att 80talister och yngre är mer naiva och äldre är mer paranoida i denna typ av frågor.. Man behöver nog en "läxa" för att inse angelägenheten med skydd

• elefantmamman

Jag är 80-talist, född 1980. Men tror det kan ligga något i det du skriver. Hysterin om AIDS var som störst i mitten/slutet på 80-talet, innan det kom några effektiva mediciner. Jag kommer ihåg hur min mamma sa till mig att inte sitta ner på offentliga toaletter för man kunde få AIDS. Yngre människor har nog inte fått uppleva den rädslan om man inte räknar med Fågelinfluensan

• rlevitte

Jag är petig med kondom, använder det alltid om inget annat är sagt (och då efter att ha åtminstone viss ömsesidig koll på den sexuella historien)

Mvh,
    Richard 

Svar på tråden Kondom, vad är det?