• skräpet87

går höfterna alltid tillbaks till normal storlek efter förlossning?

hej,man får ju bredare höfter av att föda barn,efter första var det oförändrat. men nu efter andra så får jag inte på mig några av mina gamla byxor:(
    fråga 1: går detta tillbaks efter tillräckligt lång tid? typ 1 år?
    fråga 2: om man blir gravid igen innan det är återställt,blir man ännu bredare då?

väldigt tacksam för svar!:)

• Svar på tråden går höfterna alltid tillbaks till normal storlek efter förlossning?
  • sissily
    Jag får inte på mina byxor jag hade innan mitt andra barn och han blir 6 i augusti så mina höfter har inte gått tillbaka.
  • B Rus

Inte jag heller, men kan det inte vara låren som fortfarande har kvar gravidfläsket? med första barnet tog det över ett år innan min kropp var som vanligt, nu fick jag tvåan för fem månader sedan och kommer inte i mina brallor än, men jag tänker att det kommer att lösa sig så småninom.

• GulTussilago
    GulTussilago skrev 2011-06-22 20:03:16 följande:
    Ja, men det tog ganska lång tid.
    Eller ja, jag vet ju inte om det ALLTID gör det, men på mej gjorde det det.
  • sissily

För min del var det inte fläsk som satt i vägen, det var helt enkelt höfterna som blev bredare.

• MrsKnapa

För min del gick ja tillbaka i strl, men de är nog olika.. Väntar trean o är väldigt tveksam till att ja ska kunna bli lika smal igen :(

• Miia88

Jag kom i mina gamla byxor när sonen var 6 veckor, men det är nog från person till person tror jag..

• Emmalinnéa

jag fick på mig mina gamla byxor efter 6 månader... Nu är jag gravid igen så inget går på :-P

• Nelia82

Jag har aldrig kommit i mina gamla jeans igen efter första barnet, trots att jag varit tillbaka i samma vikt och till och med varit mer vältränad och smalare om själva benen, så mina höfter har då aldrig gått tillbaka. Sonen är 3½ år och nu väntar jag en till. Hoppas jag kommer tillbaka till formen innan detta barnet igen iaf, så jag slipper köpa nya byxor ännu en gång.

• ladysoul77

Har inte kommit i mina gamla byxor vare sig efter ettan eller tvåan. Jag är helt klart bredare runt höfterna. Har dock en kompis som kom i sina gamla byxor då yngste sonen var 4 år! (och då hade hon ändå gått ner till ursprungsvikt direkt efter förlossningen) 

Man kan nog räkna med att man har en förändrad kropp efter graviditet.  

• GulTussilago

Vi har en grej i garaget där jag precis får plats emellan med höfterna.
    Efter jag fick första barnet tog det flera månader innan jag fick plats där igen
    (men byxorna hade jag fått på mej sen länge)

• SailorGirl

När gravidfluffet försvann, så tog det med sig lite av det jag hade innan jag blev gravid. Höfterna är nog oförändrade, men iom den minskade vikten så är jag mindre än innan.

• Aniko

Oj!! Det visste jag inte att höfterna kunde bli bredare. Har nu fött 2 barn och har svårt att komma i mina kläder men tänkte att det är bara för att jag har en del övervikt kvar att gå ner. Hoppas det inte blir så att höfterna ökat i storlek för jag känner inte för att köpa en helt ny garderob

Svar på tråden går höfterna alltid tillbaks till normal storlek efter förlossning?