• Trasselnöt

Böcker man måste läsa!

Jag är ute efter böcker som man "måste" läsa. 
    Någon som kan ge mig boktitlar?

Exempel: Stephen Kings böcker, Harry Potter, och så vidare 

• Svar på tråden Böcker man måste läsa!
  • Toddes mamma

Dan Brown- böckerna!

• Nishti

Elizabeth Goeorge böckerna

• marskattan

Gillar du Stephen King så tycker jag att du ska läsa Dean R Koonz böcker, de är riktigt bra. Sen gillar jag Jean M Auels böcker, Grottbjörnens folk etc.
     Kan inte räkna upp allt jag tycker att man ska läsa för jag är en riktig bokmal ..

• Emmi27

Beror väl på vad man gillar men min smak säger mig att man MÅSTE läsa Jo Nesbo - böckerna om Harry Hole.
    Utan min dotter är också en måste-bok.

• Nattviolen

Tidvattnets Furste. Ingen thriller direkt och jag måste hoppa sidorna som "förklarar" boken för dom är vidriga, men annars en underbar bok (inte så dålig film heller, även om jag inte gillar B Streisand direkt)

Ken Follett, Den Tredje Tvillingen

För enklare förströelse:
    Nora Roberts spänningsromaner
    Stephen Boots

• Dimes

Paulo Coelho böckerna, Sagan om Ringen (ink. Silmarillion, En hobbits äventyr och Sagor från Midgård...), World War Z, Liftarens guide till Galaxen och mycket, mycket annat.

Rock and roll ain't no riddle man, to me it makes good, good sense.
  • Trasselnöt
    marskattan skrev 2011-06-22 20:13:06 följande:
    Gillar du Stephen King så tycker jag att du ska läsa Dean R Koonz böcker, de är riktigt bra. Sen gillar jag Jean M Auels böcker, Grottbjörnens folk etc.
     Kan inte räkna upp allt jag tycker att man ska läsa för jag är en riktig bokmal ..
    Då har vi något gemensamt! :) 
    Vilka är dina "måste" författare om jag får fråga? :)

Jag tycker till exempel att några av de författare man som bokmal ska känna till är
    Stieg Larsson, Jan Guillou, Stephen King, August Strindberg, Stephanie Meyer, Tolkien, John Steinbeck m.fl.
  • Zäta

Man måste ha läst:

Fjodor Dostojevskij (åtminstone Brott och straff)

Bröderna Lejonhjärta

Böckerna om Arn

Tristan och Isolde

Odysséen

Svar på tråden Böcker man måste läsa!