fabbemam skrev 2011-06-29 14:45:13 följande:
gottelina skrev 2011-06-28 17:29:04 följande:
Men hallå alltså! Medgivandet är inte på flera sidor. Det är utredningen och det är ju inte den dom begär utan blanketten som socialnämnden har stämplat där det står datum osv och att de lämnar sitt medgivande till att ansöka om adoption. Eller hur jag nu ska uttrycka mig. Hoppas ni fattar vad jag menar ändå...

Jo jag fattar hur du menar men det är ju fortfarande inget som säger att du blivit förälder bara för att du fått ett medgivande....
Hoppas att du från F- kassan svarar igen!
Fabbemam
Nä exakt! FK är ju inte klokare när det gäller adoption än många andra myndigheter. Men adoption är ju inget udda fenomen precis så man kunde tycka att det skulle ligga i deras eget intresse att ta reda på fakta lite bättre. Men alla kan ju inte vara lika kunniga som oss adoptivföräldrar när det kommer till intyg och formulär. Och snart är ju vi här på FL även experter på Fk´s turer!
Fy sjutton vad samarbete på sådana här forum är bra!!! Vi håller ihop och hjälper varandra! Det känns vansinnigt tryggt för en som är på väg in i denna världen att kunna luta sig emot er "ringrävar"