• MammaMickis

Tips på bra mellanmål att ta med till jobb?

Frukt i all ära men helt ärligt så är det bara banan jag blir mätt på och börjar bli lite trött på att äta det varje dag till mellanmål, så nu önskar jag tips på "mellis" som är enkelt att ordna fram (helst klart från affären ) och som inte är dyrt och gärna också inte alltför onyttigt plus att det ska förstås vara enkelt att frakta med sig (kan ej förvara mat på jobbet då det alltid är nån som "råkar" ta fel...)

• Svar på tråden Tips på bra mellanmål att ta med till jobb?
  • Nattviolen

Keso, morot - direkt från affären
    Ett kokt ägg (torde väl ingen ta fel på eller...?

• Tow2Mater

Jag knaprade Ramen nudlar direkt ur paketet ett tag; mättande, billigt och lättsamt. Inte det nyttigaste, men inte heller så himla onyttigt. Kan förvaras i skrivbordslådan.

• Linda1976
    Tow2Mater skrev 2011-06-22 20:30:31 följande:
    Jag knaprade Ramen nudlar direkt ur paketet ett tag; mättande, billigt och lättsamt. Inte det nyttigaste, men inte heller så himla onyttigt. Kan förvaras i skrivbordslådan.
    Nudlar är inte särskilt näringsrikt, vare sig kokta eller okokta

Kokt ägg (typ det nyttigaste som finns)
    äggmjölk på termos
    mjukost på tub och knäckemacka 
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • MammaMickis

Äggmjölk? Aldrig hört talas om, vad är det?
    Nudlar tål jag inte alls

Ska förtydliga det där om mat på jobbet, tar jag med tex en hel yoghurt och lite müsli för att ta lite av nu och då så finns det risk att det försvinner mer än vad jag äter, men tar jag med mat hemifrån och förvarar just där över dagen så är det ingen fara.

• Linda1976

2 äggulor mixas med 2 dl hett vatten, 1 msk kakao, ev sötningsmedel och 1 msk ekologiskt kokosfett (som innehåller en massa nyttigheter). Mycket nyttigare än varm choklad, och håller en mätt läääänge.

Och ja, det smakar exakt som varm choklad! 

• Tow2Mater
    Linda1976 skrev 2011-06-22 20:45:12 följande:
    Nudlar är inte särskilt näringsrikt, vare sig kokta eller okokta
    Nej, men nu var det ju inte frågan om det. Det var ju frågan om "inte alltför onyttigt".
  • Linda1976
    Tow2Mater skrev 2011-06-22 21:09:45 följande:
    Nej, men nu var det ju inte frågan om det. Det var ju frågan om "inte alltför onyttigt".
    Fast nudlar är "alltför onyttigt" Faktiskt.
  • Tow2Mater
    Linda1976 skrev 2011-06-22 21:46:52 följande:
    Fast nudlar är "alltför onyttigt" Faktiskt.
    Ater man ekologiskt kokosfett mixat med äggulor som mellanmål kanske man tycker det. Men det finns andra perspektiv.
  • Thursday

Ett paket knäckebröd och en tub mjukost torde väl vara det enklaste alternativet.

Svar på tråden Tips på bra mellanmål att ta med till jobb?