• Madd

Idag fick reda på att jag har pcos syndrom. Någon mer som har detta?

Skulle vilja ha någon att prata med.
    Har försökt att bli gravida nu i några månader och jag har inte haft mens på 7 månader.
    Därför sökte jag mig till gyn och efter många besök så konstaterade hon att jag har Pcos syndrom.

Ni andra som planerat bli gravida, hur gick det för er? Tog det lång tid?

Jag känner mig mest ledsen nu att det kommer ta ännu längre tid att bli gravid.
    Denna eviga väntan!

• Svar på tråden Idag fick reda på att jag har pcos syndrom. Någon mer som har detta?
  • Tessan1980

En till som har PCO. Fick reda på det i Februari i år. Vi har försökt bli gravida sen slutet av 09 men dock inte blivit det ännu. Äter pergotime för förbätta ägglossningen!

• IsaCMoJs

Jag har det, tog oss tre år att få första barnet och när vi ville ha syskon så gick det nästan på första gången!

• Selenea

Jag fick min diagnos 2007 (men har även endometrios och LH-brist). Första barnet tog 2 år (IVF) och syskon har vi försökt med i snart 3 år men det har inte blivt något än...

• Madd

Tack för länken! :)

Hur tycker ni det funkar med pregotime då?

• Selenea

Pergotime var inget för mig, då jag fick cystor av det... Testade dock fem kurer innan vi gick vidare till IVF, både enkla och dubbla. Hade inga trevliga biverkningar heller, så jag slipper gärna ta dem i framtiden. Har testat Menopur-injektioner istället när vi inte hade råd med fler IVF:er, och även om inte det heller fungerade för oss, så var biverkningarna inte alls lika jobbiga som Pergotime.

• KajsaKavat82

Jag har svarat bra på pergo å väldigt få biverkningarna. Första gången å kuren tog de sig direkt. Nu vill vi ha syskon i fick äl igår med andra kuren. Hoppas att det tagit sig nu.

• Madd
    Selenea skrev 2011-06-23 16:58:10 följande:
    Pergotime var inget för mig, då jag fick cystor av det... Testade dock fem kurer innan vi gick vidare till IVF, både enkla och dubbla. Hade inga trevliga biverkningar heller, så jag slipper gärna ta dem i framtiden. Har testat Menopur-injektioner istället när vi inte hade råd med fler IVF:er, och även om inte det heller fungerade för oss, så var biverkningarna inte alls lika jobbiga som Pergotime.

Är det mycket dyrt med IVF? Jag har ingen koll på något alls. Vet du hur mycket pregotime kostar?
    Har hört att många får biverkningar. Låter ju inte jätteskojj. Vad hade du för biverkningar då?

• Madd
    KajsaKavat82 skrev 2011-06-23 20:07:37 följande:
    Jag har svarat bra på pergo å väldigt få biverkningarna. Första gången å kuren tog de sig direkt. Nu vill vi ha syskon i fick äl igår med andra kuren. Hoppas att det tagit sig nu.
    Håller tummarna! :)
  • Juliii86

Hej!

Jag hoppar in här för jag fick veta i tisdags att jag har PCO men tydligen så har jag bara på den ena äggstocken. Är det någon som har på båda eller bara på en? Jag har läst lite om PCO för jag inte så insatt på det där. Som jag har förstått så har man äggblåssor på äggstockarna som gör att jag har oregelbunden och lång mens. Min fråga är alla som har PCO har dom ägglossning eller är det olika från person till person att man bara har problem med oregelbunden mens?
    För jag tog blodprov när jag var där för hormoner om det var så att jag har hormonrubbning vilket läkaren inte trodde jag har men för säkerhet skull ville han kolla upp det innan han ger mig provera och kanske pergotime.
    Han frågade mig två gånger om jag känner av ägglossning men jag sa tyvärr gör jag inte det. Jag skulle få hjälp hålla koll på ägglossning.

Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
Svar på tråden Idag fick reda på att jag har pcos syndrom. Någon mer som har detta?