• Fridayyy

Blöjfri nattetid - 4-åring... Hur gjorde ni när det var dax?

Jag skulle nog testa att bara ta bort blöjan och ha plastad frotte i sängen, då känner hon ju om det blir blött, det gör hon ju inte idag. Värt att testa kanske?

Men mina barn blev torra på natten innan dagen, tydligen mognade de tidigt för det var innan de var två år.

Nu har jag en tredje och ska se hur det går, han är bara 8 veckor än och jag har börjat med att han ska bajsa i handfatet...=) ska ta fram en potta och se om det går.

Om det inte är något medicinskt fel borde ju människor klara sig utan blöja ganska tidigt. Blöjorna idag har nog gjort att vi inte bryr oss förrän barnen är ganska gamla.

• Fridayyy
    Busbellan skrev 2011-06-23 09:01:37 följande:
    Det där när kroppen mognar är ju väldigt olika
    Som sagt min äldsta dotter behövde hjälp med det, yngsta dottern var torr på natten samtidigt som på dagen vid 22 mån
    Ja det finns ju orsaker till att vissa barn inte kan men de allra flesta tycker jag man kunde träna till att inte använda blöja. Många säger ju att man ska sluta med blöja när barnet själv säger till men det tycker jag är fel. Man tränar ju barnet i att äta själv, gå själv, cykla, allt annat. Rent biologisk borde ju inte människor vara sämre än djur att sköta sitt bajs och kiss...=)
Svar på tråden Blöjfri nattetid - 4-åring... Hur gjorde ni när det var dax?