• Anonym (Blåsan)

Blåsa på tungan, hur länge?

Hej alla. Jag har haft en blåsa på tungan närmare en vecka och tycker den borde försvinna snart men verkar inte så...
    Hur länge är det vanligt att man har blåsor?
    Hade tänkt att kanske testa någotr för det men är ju knapp någon ide om den snart försvinner av sig själv.

Jag VEEET att jag borde ringa 1177 men jag hittar faktiskt inte telefonenSkäms och hinner inte leta eftersom jag äter frukost och ska strax gå.

Hur länge hade du blåsa på tungan?

• Svar på tråden Blåsa på tungan, hur länge?
  • Amazina

Nä, du behöver inte ringa 1177! Jag vet att det finns folk som konsekvent skriver det, men det är bara patetiskt!!!
    Jag brukar också ha afte! Asdrygt! Mina brukar bli bättre efter en vecka och sedan läka ut. Om du besväras av afte kan jag rekommendera kenacort salva. Det är en oral kortisonsalva som lägger sig som en film över. Funkar asbra!!

• Neko

Afteblåsor brukar ta ca 10 dagar innan de försvinner för mej, men efter en vecka börjar de bli bättre.

• Anonym (Blåsan)

Låter som om jag får hitta tid för att gå till apoteket. Antecknar, kenacort!
    Tack för svaren.{#emotions_dlg.flower}

• INFO

Fick ofta blåsor förr och det är som Neko skriver, de brukar försvinna efter cirka 10 dagar och slutar göra ont efter en vecka ungefär.

• Loveeeliiie

Testa tandkrämen och munsköljen Zendium!

sen jag bytte till det får jag bara blåsor kanske 1-2 gånger om året istället för varje gång jag har mens, är förkyld, slarvar med maten m.m

Kanske funkar för dig också :)

• Anonym (Blåsan)

Bakpulver på tandborsten och borsta på blåsorna. Köp Zendium tandkräm, förebyggande... Lycka till

• lillaknas

Blåsa på tungan är inget för 1177, endast vid ihållande blåsor och mycket blåsor bör man kontakta läkare för smärtstillande och för ev utredning.

• Anonym (Blåsan)

Det ar det som ar lite konstigt, jag här inte blåsor så ofta, kanske någon gång om aret och den brukar bara vara några dagar. Men den här har hllt i sig redigt. Dessutom så tror jag mitt barn hade en langvarig blåsa nyligen och min faster har oxå en. Tror det är något virus.

• lillaknas
    Anonym (Blåsan) skrev 2011-06-23 08:36:01 följande:
    Det ar det som ar lite konstigt, jag här inte blåsor så ofta, kanske någon gång om aret och den brukar bara vara några dagar. Men den här har hllt i sig redigt. Dessutom så tror jag mitt barn hade en langvarig blåsa nyligen och min faster har oxå en. Tror det är något virus.
    Sällan blåsor är något farligt, inom två veckor brukar dom försvinna.

Om man börjar få mot 20-30 st åt gången nån gång i månaden bör man reagera.

"Förkylningsblåsor" är ju vanligt.
    Men läkarna gör inget mer än rekomendera salva och ev smärtstillande om den är extra besvärlig.
  • Anonym (Blåsan)

Har varit på apoteket, hade tänkt langa upp mobilen och ha superkoll på salvan men det var inte mobilen alls med på. Knappt någon täkning där inne och vägrade öppna FL öht. Så jag fick nöja med en annan salva som hette Afnex, eller nåt. Den stannar inte kvar som den skulle. Hade sakert funkat med på vanliga afte blåsor men tror inte riktigt det ar det jag har heller. Känns pa tungan som om en smaklök här exploderat. Idag har jag lyckats med att bränna mig på te och att bita mig i tungan. Gissa var!

• Mia386

Skölj med whisky i drygt 1 min om dagen, alt 2 gånger. När jag har blåsor så är de ofta borta efter 1-2 dagar efter jag har sköljt med whisky..

Anna-Lucia 25/11-10 <3 mia386.blogspot.com/
Svar på tråden Blåsa på tungan, hur länge?