litesollitemoln skrev 2011-06-23 13:19:45 följande:
Hej, har varit på apoteket och köpt Postafen, jag ska själv ta. Där var det en väldigt ung tjej som var rådgivare och hon rekomenderade inte att ge postafen till min lille. Sedan pratade jag med sjukvårdsupplysningen som sa att det var ovanligt med barn som känner av åksjuka pga deras ej välutvecklade balanssinne. Men att rekomendationen 1-5 år var 1/4 tablett. Så det är ok. Han sa även att metabolismen hos små barn var högre så om jag ger tablett så ska det ges ca 15 min före avgång och ej en timma. Dåsighet/trötthet kan förekomma som biverkning. Det vet jag ju själv efter att ha tagit. Jag får helt enkelt samspråka med barnets far och sedan bestämma vad vi gör.
15 min innan? Vi har testat att ge 1 timma innan bilfärd men upptäckt att ger vi 1,5-2 timmar före funkar det bättre.
Har gett på läkarordination postafen till våra killar från dom var runt 1 år pga av att dom är så åksjuka.
Testa att ge tidigare nästa gång så kanske det funkar bättre. Här funkar det inte varje gång så det är lite av ett spel på lotto om man ska klara bilfärden utan allt för mycket kräka eller inte.