Funderar på att börja läsa "Främlingen" av Diana Gabaldon. Någon som läst den? Åsikt?

Den är bäst!!!! Romantisk och rejäl pirr-i-magen-varning
Jättebra bok!
Underbar serie! Har läst alla böcker flera ggr om, är så nyfiken på nästa bok hela tiden så jag har tom köpt dem när de bara kommit ut på engelska. :) LÄS!
Ja det är många som läst hela serien Riktigt härliga böcker, den första "Främlingen" är förstås bäst av dem!! Men de andra är också mycket läsvärda för man vill ju veta vad som händer...
Japp håller med de andra, hela serien är helt klart läsvärd.
Den är grym! Och jag är rätt picky med böcker, läser inte kiosklitteratur annars. =)
Kommer ihåg serien den ingår i som bra böcker .
Har läst den flera gånger... börjar du läsa nu har du garanterat läsning för resten av sommaren innan du är färdig med hela serien!
LÄS LÄS LÄS !!!
En av mina ABSOLUTA favoritböcker! Ja, hela serien är faktiskt nåt av det bästa jag någonsin läst! Jag rekommenderar den varmt.
Läste den första för kanske tio år sen, det var meningen att jag skulle plugga till studentproven men ville ha nåt annat att läsa som omväxling till alla skolböcker. Jag kollade igenom mammas väl tilltagna bokhylla och hittade denhär boken där. Och så var jag fast! Sträckläste den och de andra böckerna på en gång! Jag kan ju säga att jag aldrig läst så mycket i hela mitt liv, som under veckorna före studentproven. För dels kunde jag ju inte sätta romanen ifrån mig, men dels så måste jag ju också läsa till proven.
Vet inte hur ni gör i Sverige, men här i Finland (var jag bor) så får man läsledigt några veckor före studentproven, då alla vanliga kurser är avklarade, vilket ju gjorde att jag kunde läsa dygnet runt. Satt med en bok klistrad framför näsan i flera veckor i sträck
Har sen dess talat lyriskt om just dessa böcker till alla som vill lyssna och fick t.o.m. min man övertalad att läsa dom för ett år sedan, fastän de kanske kan klassas som lite "tantlitteratur"..? Vi skulle på semster till Skottland då, så det var ju ett passande tillfälle. Och så hade jag väl till sist fått honom övertygad om böckernas förträfflighet. Och nu är han lika fast som jag
Även om han normalt brukar bli lite "rädd" för så stora och tunga böcker som Gabaldons.
En liten lustig grej var också att då vi under vår Skottlandresa bodde på ett litet B6B i Inverness, så hittade vi Gabaldons böcker i en bokhylla i matsalen. Pratade lite om dom med vår värdinna, som också läst böckerna, och hon berättade att hon haft flera gäster som kommit på besök till Skottland endast tack vara Gabaldons böcker! Så det kanske säger nåt om dom också...
Mamma älskar denna serie så jag läste "Främlingen" när jag var typ 16, tyckte den var helt ok men fastnade inte alls i nästa bok läste inte ens klart den... Tror bestämt att jag ska läsa om "Främlingen" och se vad jag tycker nu, kommer knappt ihåg något =) Jag kanske var för ung! Men blir peppad när jag läser allas komentarer här!