• Mammisen

Kan man ge grillat till 1åring?

Hej hej! Imorgon ska vi grilla och jag undrar om det är någon som har koll på om man kan ge grillad flintastek till en ettåring? Tänkte eftersom de helst inte ska äta för stekt mat. Kanske om man pillar bort det ytligaste? 

• Svar på tråden Kan man ge grillat till 1åring?
  • Kimona

Jag tror inte det är någon fara att ge ibland

• lindaha

Efter 1 år kan barnen äta precis likadan mat som resten av familjen

• Helena77

När dom har fyllt 1år kan dom ju äta i princip vad som helst av det ni äter.

• FrökenL

Tror inte heller att det är någon fara, sen beror det väl lite på vad barnet är van att äta också ..

Kanske grillad majs skulle vara en höjade för en 1 åring ? =)

• momster

vår dotter äter grillat. Hon äter allt som vi äter.
    Så visst kan du ge din ettåring grillat se bara till att dela det ordentligt om han/hon inte tuggar ordentligt.

• Thegran

det enda problem jag kan se är att det kanske är för segt att tugga...
    flintastek är väl inte nå vidare mört kött?

• Bellini

Det har jag gett o hon älskade det. Det värsta e ju att dem färdigmarinerade bitarna är rejält salta, fast i små mängder nån gång sådär kan ju inte skada.

• Gurkan

Min 14 månaders tuggar glatt i sig grillat. Flintasteken klipte vi bara i smådelar och han tuggade i sig dem, karré gick finfint det med. Hemgjorda grillade burgare och kryddiga korvar, grillade champinjoner och grillad majs är också höjdare enligt vår kille.

• Mammisen

Han är 13 månader och äter både barnmatsburkar och det vi äter. Han tuggar bra och han har ätit stekt mat :) Man är väl lite nojig ;) 

Grillad majs skulle han nog garanterat uppskatta! Det måste provas. 

• lillaknas

Vi ger våran dotter grillat och det har hon ätit sen hon var runt 9 månader när utesäsongen började.
    Men oftast äter hon grillad korv då det är enklare att tugga men grillat kött är en höjdare det med

Svar på tråden Kan man ge grillat till 1åring?