Hjälp mig med mitt romantiska sovrum!
Jag och min pojkvän har bott i en tvåa tillsammans i över ett halvår nu men sovrummet har inte hunnit få någon som helst karaktär. Vi har ganska modernt och stilrent i vardagsrummet men jag gillar ju egentligen mer det lite "romantiska" och lite åt "Shabby Chic" hållet. Så jag har fått friheten till att göra sovrummet till detta.
Har dock svårt med att veta vilka färger jag vill använda i sovrummet. Jag vill ju få en lugn och harmonisk atmosfär där inne. Kom gärna med tips och idéer! Länka gärna till något snyggt som ni tror skulle passa mig om ni hittar det :)
Jag vill dock INTE ha lila då denna färg redan använts flitigt i vardagsrummet. (Och då MYCKET lila. Gardiner, matta, blockljus etc.)
Sovrummet går ju redan mycket i vitt och grått men vill gärna sätta in en liten färgklick som ändå passar rummet. Har en vit sängram som ser ut såhär: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S19874761
Och så har vi en vit byrå. Sen är det tomt. Tapeterna går i grått med smala silverränder. Jag vill alltså ha tips på färg till eventuellt överkast, prydnadskuddar och annat småtjaffs :)
SÅ TACKSAM FÖR HJÄLP!