• jajajaja

Badkar eller tvättmaskin?

Jag har ett ganska litet badrum, nu med badkar. Får inte plats med en tvättmaskin som det är nu. Funderar på att byta till dusch så det får plats en tvättmaskin, men har svårt att bestämma mig. Egentligen använder jag kanske inte badkar så ofta, men ibland är det mysigt när det är kallt ute, att bada med tända ljus och badskum. Å andra sidan är det skönt att slippa passa tvättider i tvättstugan. Vad hade ni valt?

• Svar på tråden Badkar eller tvättmaskin?
  • Ramborg

Jag bor i hus nuförtiden och jag saknar tvättstugan. Visst, man får passa tider, men maskinerna är dubbelt så stora som min nuvarande och dom går på 45 minuter jämfört med 90 nu. Och så är där torkskåp och tumlare så allt är torrt när man är klar. Här får man köra maskinen mycket oftare och det är alltid nåt som hänger på tork. Tvätten är liksom ett evighetsprojekt istället för att man gör en insats då och då.

Så jag hade behållit badkaret om jag var du.

• jajajaja

Det med att det alltid kommer hänga torkande tvätt är en sak som jag också tänkte på. Det kommer vara en kombinerad tvättmaskin/torktumlare isåfall, så lite av tvätten går ju snabbt att torka i allafall. Jag vill kunna ha båda ju!

• Lollo36

Har du gott om plats i köket? Det går inte att sätta in en tvättmaskin där? (Min kompis har det så, fast då har hon ingen golvdiskmaskin)

The hardest arithmetic to master is that which enables us to count our blessings. (Eric Hoffer)
  • MoonFlight

Utan att tveka tvättmaskin!!! Vill man ha torktumlare kan man ju ställa dom på varandra så tar dom ju inte mer plats om man nu inte vill hänga. Skönt att ha speciellt med småbarn... 

• jajajaja
    Lollo36 skrev 2011-06-25 15:23:18 följande:
    Har du gott om plats i köket? Det går inte att sätta in en tvättmaskin där? (Min kompis har det så, fast då har hon ingen golvdiskmaskin)
    Jag ville det, men hyresvärden skrattade som att det var det dummaste han hade hört, så det fick jag inte.
    En annan nackdel när man inte har badkar är hur man ska tvätta mattor? Dilemma!
  • Tecken

Jag tvingades till samma val. Jag valde tvättmaskin - jag valde helt rätt! Det är så skönt att slippa sunkiga tvättstugor fulla med knäppgökar, där det dessutom är omöjligt att få en tid om man inte bokar med två veckors varsel...

• Tecken
    jajajaja skrev 2011-06-25 15:25:34 följande:
    Jag ville det, men hyresvärden skrattade som att det var det dummaste han hade hört, så det fick jag inte.
    En annan nackdel när man inte har badkar är hur man ska tvätta mattor? Dilemma!
    Kemtvätt alt. grovtvättmaskinen i gemensamma tvättstugan?
  • jajajaja
    MoonFlight skrev 2011-06-25 15:25:02 följande:
    Utan att tveka tvättmaskin!!! Vill man ha torktumlare kan man ju ställa dom på varandra så tar dom ju inte mer plats om man nu inte vill hänga. Skönt att ha speciellt med småbarn... 
    Kan man stapla vanlig tumlare på en tvättmaskin? Trodde det var riskabelt, kollade därför på kombinerade men det hade varit kanon med en vanlig tumlare ju.

Har inga barn så egentligen är det inte jättemycket tvätt, tycker bara det är tråkigt att tvätta på helgerna. Man hinner inte med tvättider som börjar 16 när man jobbar mitt i veckorna tyvärr. Men sen finns ju alltid tvättstugan där om det skulle vara något speciellt eller om man skulle behöva torkrummet en dag.
  • jajajaja
    Tecken skrev 2011-06-25 15:25:44 följande:
    Jag tvingades till samma val. Jag valde tvättmaskin - jag valde helt rätt! Det är så skönt att slippa sunkiga tvättstugor fulla med knäppgökar, där det dessutom är omöjligt att få en tid om man inte bokar med två veckors varsel...
    Ja det är mycket planering med gemensam tvättstuga. Jag glömmer alltid min tid och får vänta ytterligare en vecka, det är så drygt. Bättre när man kan tvätta lite då och då när man känner för det. Det känns mindre ansträngande då inbillar jag mig.

Ja kemtvätt kanske blir ett alternativ då. Hatar ju att tvätta matter iallafall.
Svar på tråden Badkar eller tvättmaskin?