Inlägg från: bebinsmamma |Visa alla inlägg
  • bebinsmamma

Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?

Jag är i v37 och har gått upp från 66 till 86! Men är inte särskilt orolig, min mamma gick upp mellan 25-28 kg varje gång och har gått ner lika fort igen. Med normal motion och leverne hamnar man nog snart där man började igen :)

• bebinsmamma

Det handlar ju en hel del om var man börjar, hur man lever "normalt sett" och ens vanor som gravid. Inte enkelt att jämföra sig med andra, men håller med om att det är svårt att låta bli :p

• bebinsmamma
    Love111 skrev 2011-06-26 13:49:25 följande:
    Klart man ska försöka att inte gå upp för mycket när man är stor sedan innan, det är ju just därför jag är så nojig och har viktmani. Jag gör så gott jag kan med att motionera och äta bra och unnar mig nått endast ibland.
    Även om du råkar gå upp fem kilo för mycket så kommer det försvinna sen när du är ute på barnvagnspromenaderna, börjar röra dig normalt, äta som vanligt igen osv osv.
    Jag var "normalviktig" när jag blev gravid, men har garanterat lagt på mig mer än jag behöver. Mådde så illa första 20 veckorna att jag bara var på gymmet en enda gång efter plusset, sen när illamåendet lugnade ner sig fick jag foglossning - var o försökte gå och simma några gånger - men det tycker jag är såååå tråkigt. Men äsch, man lever bara en gång =) Huvudsaken är att din lilla bebis växer som den ska. Mår du bra så mår han/hon bra Baby
Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?