Inlägg från: Caaarroo |Visa alla inlägg
  • Caaarroo

Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?

Är i vecka 19 har inte mått illa men senaste 6 veckorna har jag inte haft någon matlust eller ork till någonting. Så jag har gått ner -4 kilo. Hur lugnt som helst enligt barnmorskan speciellt då jag har lite att ta av sen innan! Men magen växer iaf så det är positivt :D

• Caaarroo

Jag kan ju bara svara för mig själv. Men varför jag gick ner i vikt i början var för att matlusten försvann och för att jag började äta mer regelbundet och förbättrade mina matvanor. Nu är jag i v.30 och har gått upp 2 kilo från min startvikt och jag är överviktig från början och då är det inte heller bra för mig att gå upp kanske 15-20 kilo eftersom att jag redan har 20 kilos övervikt sen innan. Tänk då en normalviktig som går upp 20 kilo, helt okej! Men om jag skulle gå upp 20kilo så skulle jag ha 40 kilo extra att släpa på!

Haha det här vart ju väldigt komplicerat men jag hoppas att ni förstår lite hur jag tänker. :)

• Caaarroo

Min viktuppgång slutade på 19 eller 20 kilo! Nu när Alvin är 11 dagar så har jag gått ner 14 kilo! :D

• Caaarroo

Hehe sonen vägde 4445 så han var ganska stor, sen vet jag faktiskt inte. Ville inte väga mig men tyckte ändå att jag kände mig "smal" efter att ha burit på lillklumpen så jag vägde mig och vart glatt överraskad! Tror det var ganska mycket vätska som försvann också! Plus att jag inte hade någon som helst matlust första 5 dagarna efter förlossningen så jag levde typ på kall frukt och vatten! :)

Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?