• mumama

Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?

V 21 o gått upp 6 kg hittills bär fö tvillingar

• mumama
    Love111 skrev 2011-07-03 08:55:16 följande:
    Huvudsaken är ju att magen växer som den ska =)
    znadraa skrev 2011-06-30 23:20:44 följande:
    Jag är inne i v 35 och jag har gått upp jätte mycket hehe. Från 57 kg till 75.6 sist jag var hos Bm. Kommer garanterat gå upp några kg till, men jag får väl skylla mig själv lite. Till en början i graviditeten så kände jag inget speciellt sug efter något mer än det jag brukade äta. Men så dom två senaste månaderna har ja börjat käka massa choklad, glass, druckit mycke coca cola mm.. Ja har helt enkelt ätit mer än va ja brukar!! Hoppas man kommer gå ner dom där kilona sen bara. Men Det jobbiga är att ja har börjat få välldigt svullna fötter och händer, känns som fötterna ska spricka närsomhelst:S Men alla är ju olika=)=) En kompis till mig, fick bebis för tio månader sen och hon gick bara upp totalt 6 kg, hon fick bara en stor mage. Hon vägde som mest 60 kg. Nu är hon smalare än hon någonsin varit.
    Du kommer gå ner det sen, det tror jag. Allt går om man vill. Enda anledningen till att jag inte vill gå upp så mycket nu när jag är gravid är för att jag reda är stor sedan innan och då blir det ännu jobbigare sen bara. Det är för välmåendets skull. =)
    nej man går inte ner det sedan.. man får kämpa av det precis som man får kämpa med vanlig övervikt... Det du säger sa alla till mig, jag fortsatte gatt att glufsa i mig utan att tänka och gick upp mer än 25 kg till slut... De kilorna sitter fortfarande kvar kan jag säga... 
    Allt man går upp förrutom det som bebis väger måste du ju själv gå ner sedan.

Men en tröst till Zandra är att jag gick ner 16 kg på 1 vecka efter förlossningen... Lycka till 
  • mumama
    Love111 skrev 2011-07-03 09:11:18 följande:
    Det är klart man får kämpa för att gå ner dem men allt går om man vill.
    naturligtvis!! jag är hälsosamt lat så det är därför jag får släpa på extra=) 
    Meeen jag är lite allergisk mot de som säger att det bara rinner av...    
  • mumama
    Love111 skrev 2011-07-03 10:29:51 följande:
    Jag har aldrig sagt att det bara rinner av...utan att allt går om man vill ;)
    haha ja läser lite som jag vill här på morronkröken =)) sorry om jag missförstod dig :p
Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?