Inlägg från: GrodanSkrutt |Visa alla inlägg
  • GrodanSkrutt

Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?

v 22, har gått upp 1 kg än så länge
    Känner mig nöjd då jag smält i mig massor med kolhydrater i vöerflöd (sött, godis, fika mm) varje dag sedan strax innan plusset. Har jättesvårt att få i mig saker med protein - tycker de är smakar illa...som kyckling, ägg & sånt jag gillat innan.

• GrodanSkrutt
    Love111 skrev 2011-07-04 09:43:29 följande:
    Men då är det jätte bra att du inte gått upp mer a=)
    Ja, de får jag vara tacksam för =)

Ni som fått barn innan & gått ner i vikt, har ni ammat? Ätit som innan? eller ngt annat?
  • GrodanSkrutt

v 21 hade jag gått upp 1 kg,
    nu i v 25 har jag gått upp 1 kg till,
    så totalt 2 kg sedan plus på stickan

• GrodanSkrutt
    Lyxmamma skrev 2011-09-28 09:28:05 följande:
    Faktum är att det är din graviditet och din viktuppgång som är den normala. Om du läser vecka för vecka information så ska man ha gått upp ca. 10 kg plus/minus några kilon runt den här tiden. Att inte gå upp kan bero på flera orsaker - en del kräks ofantligt mycket och går således inte upp och då kan det bli aktuellt med dropp, en del är redan väldigt tjocka och då brukar graviditeten ta ifrån det befintliga så att det inte syns så mycket på vågen, en del barn växer inte som de ska och då kan det påverka vikten negativt och så finns det fler anledningar så klart. Så du kan luta dig tillbaka och njuta av att du är helt normal!!! Själv har jag gått upp 9 kg och är i v.27.
    Absolut, det är sååå olika hur det ser ut med vikten!!

Själv är jag smal sedan innan & har gått upp 4 kg sedan start, v 34+0 idag.
  • GrodanSkrutt
    hummena skrev 2011-10-05 08:51:23 följande:
    Jag har ingen våg hemma, så det blir vågen på mvc med kläder men utan skor, ofta efter lunch.
    Brukar inte BM dra av 1/2 eller 1 kg för kläder & så när du väger dig där?

Jag väger mig hemma på morgonen, innan frukost
  • GrodanSkrutt
    hummena skrev 2011-10-05 12:52:43 följande:
    Nej, det har de aldrig gjort. Jag bor inte i Sverige, utan i Belgien, så kanske rutinerna är lite annorlunda här. I stort tycker jag inte att det spelar så stor roll, det viktiga är ju att man ser att trenden är rätt, och att kurvan inte avviker för mycket från där man ska vara. Nu sist hade jag på mig en jättestor stickad tröja, långkalsonger och jeans, och jag gissar att de vägde en del, men så viktigt är det ju faktiskt inte att det blir exakt, tycker jag.
    Ja, tror de är lite olika bara i Svergie oxå hur de gör - bara den som gör vägningen gör samma varje gång så de inte blir missvisande =)
  • GrodanSkrutt

Vecka 36 (34+4) - Ingen förändring
    Totalt upp 4 kg

• GrodanSkrutt
    GrodanSkrutt skrev 2011-10-10 16:06:31 följande:
    Vecka 36 (34+4) - Ingen förändring
    Totalt upp 4 kg
    Vecka 36 (35+4) skulle de stå..
  • GrodanSkrutt

Vecka 38+6 idag, 7 dagar till BF.
    Ingen förändring av vikten på flera besök hos MVC nu, har totalt gått upp 4 kg.

Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?