Lowika skrev 2011-09-02 09:03:11 följande:
hmmm v 27 och plötsligt står vågen på +4-5 kg...

Det är väl ingen fara?? Du har ju "bara 13 veckor kvar... Huvudsaken är väl att bebisen mår bra?
Tycker vikthysterin är något galen på sina ställen.... nästan som dom som inte gått upp något är supernöjda. Jag är orolig snarare över att jag inte gått upp något och att det inte syns att jag har en bebis i magen. Som tur är har jag gjort UL för 1 vecka sedan och såg en bebis som körde benpress och sög på tummen, annars hade jag varit övertygad om att h*n dött i magen.
Jag har full förståelse för att man inte
vill gå upp 20-30 kg... men att börja noja efter några ynka, eller var supernöjd när man står på +/- 0 i v 20 kan jag tycka är hysteriskt på ett mycket farligare sätt än att gå upp några kg för mycket.
Är kanske lite överkänslig just nu då jag just fick höra att en väns dotter opererats för någon tumör/cysta på ena äggstocken och om provsvaren på den kommer tillbaka och är dåliga så kommer dom sätta igång förlossningen (hon är i 6:e månaden så jag vet inte ens om barnet kommer klara sig) och sen operera bort båda äggstockarna på henne. Jag blev helt tårögd och svimfärdig när han berättade detta... och han vet inte att jag är gravid så han kanske undrar lite...