Inlägg från: Jeanette28 |Visa alla inlägg
  • Jeanette28

Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?

Jag ar i vecka 16 och har gatt upp 1 kg.
    Ar redan underviktig sa maste ga upp mer, tips nagon?! =)

• Jeanette28
    Love111 skrev 2011-10-04 18:31:01 följande:
    äta regelbundet och bra mat. Då vet du att både du och bebis får den näring den behöver oavsett om du går upp  mycket eller inte.
    Tack!
    Jo jag ater ju frukost, lunch och middag och sen kanske youghurt eller banan i mellanat. Sen blir det val ganska mycket sotsaker som jag maste dra ner pa =)
    Antar att bebisen far vad dem behover, det ar ju verkligen inte sa att jag bantar eller nat.
  • Jeanette28
    Love111 skrev 2011-10-04 22:20:09 följande:
    En fråga bara, vilken tid under dygnet räknar ni eran vikt ifrån? Morgonvikten utan kläder eller typ vikten på kvällen med eller utan kläder?

Själv räknar jag alltid utifrån morgonvikten utan kläder =)
    Raknar morgonvikten i pyjamas! Fast innan jag atit frukost
  • Jeanette28

Ar i vecka 23, gatt upp 4 kg.

• Jeanette28

Jag ar i vecka 25 och har redan gatt upp 5-6 kg. Ar radd for hur detta kommer att sluta! =)
    Men tror att min kropp forsoker stabilisera sig eftersom jag var underviktig till att borja med...

• Jeanette28

Nagon annan som gatt upp massor pa bara nagra veckor? Jag borjade pa 51 kg. Gick bara upp ett par kg i forsta trimestern. Nu ar jag i vecka 26 och har gatt upp flera kg pa 2 veckor. Nu ar jag helt plotsligt uppe pa 7 kg!
    Kommer det trappas ner?
    Det kan ju inte fortsatta sahar i 13 veckor till!! =)

• Jeanette28

Nu ar jag i vecka 28 och har gatt upp 7 kg. Har markt att vissa veckor gar jag upp jattemycket, nu har jag inte gatt upp pa nan vecka.

• Jeanette28

Vad olika alla har gatt upp!! Tror verkligen att vikten anpassar sig efter vara kroppar och vad den lille behover!
    Vilken trimester gick ni upp mest i?
    Jag gar in i min tredje idag, och hittills sa har jag haft en vikt-spurt i v. 22-26 ungefar... Ar inte alls lika hungrig som i forsta, men det kanske beror pa att man har mindre plats.

• Jeanette28
    Bittersweet2012 skrev 2011-12-28 16:16:03 följande:
    Jag hade inte gått upp nånting förrän v.17. Sen mellan v.17 o v.22 gick jag upp ca 4kg och sen mellan v.23 och v.27 gick jag upp 5kg(!). Men folk började inte märka att jag va  gravid (trots tajta kläder!) förrän v.23-24 då växte min mage eeeeenormt mycket på bara 2-3 veckor  
    Kan oxå tillägga att min startvikt va 50kg på 168 cm längd.
    Intressant... Jag vagde 51 kg innan jag blev gravid och ar 169 cm lang. Gick upp ca flera kg mellan v.22-26 sa kanske hander mycket i dem veckorna! Folk borjade inte anmarka pa min mage forran i vecka 25 ungefar... Den ar fortfarande inte valdigt stor, sa undrar om jag far en vaxt-spurt snart igen =)
  • Jeanette28
    bellaaan skrev 2011-12-28 16:22:05 följande:
    De säger att man "normalt" går upp 25% mellan vecka 12-20, 50% mellan vecka 21-29, 25% mellan vecka 30-40.. Och det har faktiskt stämt rätt bra på mig =) i både med min första graviditet och min andra(är i vecka 32).
    kan nog stamma pa mig med, om mitt vikt-monster haller i sig hela graviditeten!
Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?