• Pärla

Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?

Hej!
    Jag väger mig en gång i månaden, och är i v 20. Har en fråga, som jag har gått och grubblat..Är det normalt att gå upp 4,5 kg på en månad!? Förvånad Min våg väger rätt, men när jag vägde mig idag och såg att jag hade gått upp 4,5 kg på en månad så fick jag en chock!
    Nån mer som har varit med om det?
    Jag äter i för sig mycket på kvällarna typ som godis och glass, chips som jag inte kan motstå nu i graviditeten, men jag rör på mig samtidigt. Jag har en 1 åring hemma som jag är efter hela tiden, och vi promenerar när vi har tid..

• Pärla

heartems: Tack! Hittills har jag gått upp 8 kg, med mitt första grav hade jag gått upp 4 kg mer vid den här veckan..Får vi se vart man hamnar denna gång..

Nån mer?

• Pärla
    Monica83 skrev 2011-10-11 13:03:47 följande:
    Jag är i V 16 och har inte gått upp alls
    Va?! Är det normalt?
  • Pärla

Nån mer som har varit med om att gått upp 4,5 kg på en månad?

• Pärla
    Monica83 skrev 2011-10-11 15:39:54 följande:
    Det vet jag inte men bebisen väger ju inte mer än ca 100 gram
    Kommer inte ihåg när jag började gå upp i vikt med mina andra 2..
    Har heller ej gått ner i vikt..
    Har försökt fråga här på FL om det är normalt för en tjej som är så smal som mig men ingen verkar vilja svara på de..
    OK.
    Men om din bm säger att allt ser bra ut, så är det väl henne du ska lyssna på..
    Ibland kan man bli avis på dem som går inte upp så mycket i en graviditet, men å andra sidan så tycker jag att man ska ändå göra det lite.. Det är väl mysigt att bli lite rundare..
  • Pärla
    Monica83 skrev 2011-10-11 15:55:40 följande:
    Ja precis..
    Jag gick upp 11-12 kg med mina 2 flickor och denna graviditeten har jag mått mer illa och inte haft lika mycke sug på mat så de kan vara därför:P
    Så kanske pojk denna gången..
    Jo håller med att man ska gå upp lite;) det är ju det som gör en gravid kvinna attraktiv säger dom som vet..
    Eller hur
  • Pärla

Tjejer!

Hur ofta väger ni er? En gång i månaden eller varannan vecka?

• Pärla
    LivräddMedStil skrev 2011-10-13 21:38:17 följande:
    Varje torsdag när jag går in i ny vecka. Kan bli lite konstigt ibland beroende på hur man ätit kvällen innan osv.
    Hur mycket ungefär går du upp, eller inget på en vecka?
  • Pärla

Är i v 25 nästa vecka, och har gått upp 11 kg hittills! Får se vart det slutar..?
    Med mitt första barn gick jag upp 22 kg.

• Pärla

Jag är i v. 29 och har gått upp 13 kg hittills! Med mitt första så hade jag gått upp totalt 21 kg.

• Pärla

Caaarroo: Hur lyckas man gå ner 14 kg på 11 dagar?? Har du nåt knep?
    Det måste vara rekord..

• Pärla

Är inne på v 35, har gått upp 17 kg. Kommer säkert avsluta på 20 kg jämt..

Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?