• Louwa

Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?

Vecka 21 och har gått upp 5kg. Vägde 54kg när jag blev gravid, 168 lång. Hoppas hålla mig under 70kg även denna graviditet.

Liam 100212 ♥ Elliot 110525 ♥ Lillasyster bf 130110
  • Louwa
    med mirakel i magen skrev 2012-09-01 19:38:36 följande:
    Absolut inte! Men faktiskt kan det vara lika stort, om inte större i vissa fall, problem i att man inte kan gå upp. Så länge man är bekväm i hur man mår och ser ut, så länge man lever hälsosamt både för sin och bebis skull så spelar ju inte vikt roll. Sen kan jag hålla med om att det är synd att många har lättare att skriva för de har gått upp lite än de som gått upp mer. Men kan dock tycka att så länge man inte svälter sig eller håller igen och nojar, trots att man är normalviktig, ska man inte be om ursäkt för att man inte går upp. Då är det snarare upp till stolta kvinnor som kanske går upp lättare eller både tillåter sig och vill gå upp under graviditeten att göra sin röst hörda!! Hälsa före vikt tjejer :)
    Jag hade jättesvårt att gå upp med mitt andra barn. Gick knappt upp nåt alls under första halvan. Slutade tillslut på +9kg, men då jag hade låg normalvikt innan/på gränsen till undervikt hade jag nog behövt några kilon till. Amningen tog allt sen och 3 månader efter förlossningen hade jag gått ner alla gravidkilon plus 11 kg till .( Inge roligt alls!

Liam 100212 ♥ Elliot 110525 ♥ Lillasyster bf 130110
  • Louwa

Är i v. 27 och vågade mig upp på vågen idag, plus 9,2 kg sen starten (dock underviktig innan jag blev gravid). Det är mer än vad jag gick upp totalt under min förra graviditet så börjar undra vart detta ska sluta ;P

Liam 100212 ♥ Elliot 110525 ♥ Lillasyster bf 130110 ♥ louise.brickarp.se
  • Louwa
    KarinCE skrev 2012-11-29 11:32:10 följande:
    www.niomanader.se  (viktuppgång i graviditeten utifrån BMI) kul att titta
    Vilken intressant länk, var tvungen att kolla ;P
    BMI innan graviditet 19.3, beräknad viktuppgång 15 kg. Enligt dem borde jag väga 67.33 nu i åttondemånaden, väger 66.9 så stämmer väldigt bra ;P Får se om det blir 3 kg till som läggs på eller mer/mindre ;P
    Liam 100212 ♥ Elliot 110525 ♥ Lillasyster bf 130110 ♥ louise.brickarp.se
Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?