• KarinCE

Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?

v.27 + 10kg inte så bra med tanke på utgångsvikten. Nu är det XL på mammakläder men men. Har svår foglossning också så jag kan inte promenera eller simma så då är det svårt.

• KarinCE

mitt var 26,7 =/. Det var normalt före min första graviditet men sen gick jag upp 30 kg när jag var gravid pga foglossning, havandeskapsförgiftning och svullande. Efter graviditeten gick jag ner 20 men de sista 10 fastnade och nu är jag gravid igen. Om jag går upp max 20 är jag nöjd hehe. Har gått upp 10 nu och förra graviditeten hade jag gått upp 15 kg den här veckan så det kanske kan jämna ut sig på slutet kan man ju hoppas.

• KarinCE
    AllaHemma skrev 2012-11-29 12:04:31 följande:
    Hade bmi på ca 18.5 innan denna grav. Har bojkottat vågen länge nu, men skulle tippa på att jag gått upp mellan 30-35 kg. Är 38+0.
    som jag skrev inget att bry sig om. Tror att 20 av mina 30 försvann på mm 4 månader max. Bara rasade av, ta en kaka till hehe =)
  • KarinCE
    Sthlmtjej24 skrev 2012-12-03 08:29:36 följande:
    Hur ska man räkna ut när man passerat BF? Ligger nu vid v 41 + 3 på 14 kg viktökning. Jag är hysteriskt rädd för havandeskapsförgiftning, är det någon som har kläm på hur mycket vät

Nästan alla samlar ju vätska. Förra graviditeten hade jag havandeskapsförgiftning. Märkte det på blodtrycket i kombination med att jag samlade mycket vätska. Fick då ta urinprov som visade protein som läckte i urinen.

Om du tror att du har havandeskapsförgiftning ring och be din bm kolla blodtrycket. Det är undertrycket man kollar på, sen kan man även ta en snabb urinsticka som kolla om det läcker protein i urinen. Men vänta inte om du tror att det är de du har.
  • KarinCE
    Mamma020413 skrev 2012-12-12 08:25:01 följande:
    Jag är i v.35.Sist jag var hos Bm hade jag totalt gått upp 10 kg.Har säkert gått upp nåt kg till nu. Men jag är inte så bekymrad, då det endast syns på magen och brösten . Hoppas slippa samla på mig så mycket vätska som jag gjorde med de andra två.Kan ha mina ringar fortfarande iaf , så det är ett gott tecken :).
    mm jobbigt det där med vätska. Det har börjat komma i mina fötter så jag hinkar vatten, får se om det kan hålla tillbaka det lite iaf. Är i vecka 29 bara så det vore ju bra att slippa några veckor till iaf.
  • KarinCE

v.33 +17kg. Kan inte gå längre en 200 m pga foglossning så jag kan inte göra så mycket. Tänker fortsätta äta socker också bara 7 veckor kvar.

Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?