Inlägg från: Madeleiiiine |Visa alla inlägg
  • Madeleiiiine
    Virvelin skrev 2012-12-13 16:44:30 följande:
    När räknar ni ifrån? Inskrivningen och den vägningen?
    Jag räknar från min vikt innan jag blev gravid!
  • Madeleiiiine

En fråga till er som inte gått upp så mycket, dvs typ 2-3 kilo. Är det verkligen sunt med tanke på att graviditeten i sig väger typ 6-7 kilo?

• Madeleiiiine
    Inima skrev 2012-12-23 17:18:48 följande:
    Madeleiiine nu är jag bara i v 21 och har gått upp 1 kg, men jag har mått fruktansvärt illa tills v 18, sunt är det väl inte men i regel så tar barnet vad den behöver och det är mamman som blir smalare om armar, ben eller liknande :) jag gick t. Ex upp från 54-59 med sonen och på kvällen efter förlossningen vägde jag 50 kg. Inte skitbra men sonen mådde prima
    I vecka 20 hade jag inte heller gått upp något. Så det är inte så konstigt, tänkte mer i slutet av graviditeten. Och jovisst tar ju bebis vad den behöver, men ändå känns det inte så sunt att mamman går ner när man är gravid. Bara undrade, vad BM säger och så :). Jättestongt att inte gå upp så mycket, men tycker man kanske borde gå upp iaf 6-7kilo om man själv inte är överviktig innan graviditet! :) Men tack för ditt svar iaf! :P
  • Madeleiiiine

Okej Glad Ja sålänge man äter och inte ''bantar'' så kan jag förstå att det är helt okej. Men blir bara lite förundrad över att man går ner i vikt som gravid! :P

• Madeleiiiine
    Beckaa skrev 2012-12-23 21:04:28 följande:

Ja, jag är lika förvånad själv :) har strul med låg ämnesomsättning och trodde att vikten skulle skena under graviditeten men det är väl bara att tacka och ta emot ;)
    Ja, jag själv trodde inte jag skulle gå upp något. Har alltid haft väldigt hög ämnesomsättning och inte vägt mer än 50kilo.. Men nu när jag är gravid så verkar min ämnesomsättning saktat ner något enormt, har ju gått upp ca 21 kilo, betydligt mer än vad man behöver. Dock är jag glad att jag gått upp, min kropp behöver nog det för att klara av och amma och så. Tänkte bara att graviditeten väger ju i sig, och i mina öron så låter det som om att den gravida kvinnan är lite för strikt mot ig själv som gravid om man bara gått upp 2-3kilo under hela graviditeten. Men det är väll bara att inse att vi alla är olika, tyckte det var lite intressant och var lite nyfiken på svaren :)
Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?