• Beckaa

Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?

Vecka 28 + 1kg Ska bli intressant att se om jag tar igen det på slutet eller inte!

• Beckaa

Vecka 36 och plus 2,5 kg. De sista 1,5 kg har dock kommit sista veckan så jag gissar att det är lite vätska.. Så många skumtomtar har jag inte ätit :)

• Beckaa
    Madeleiiiine skrev 2012-12-23 17:04:15 följande:
    En fråga till er som inte gått upp så mycket, dvs typ 2-3 kilo. Är det verkligen sunt med tanke på att graviditeten i sig väger typ 6-7 kilo?

Jag hade ett BMI på 23 innan graviditeten och var väldigt vältränad. Jag har tagit upp min uteblivna viktuppgång med barnmorskan vid varje besök, men fått det lugnande svaret att alla är olika. Så länge jag inte låter bli att äta eller kräks så var hon inte orolig, och då tänker inte jag heller vara det. Saknar dock musklerna som bebisen ätit upp! Men jag tänker att istället för att träna för att gå ner i vikt sen får jag träna för att få tillbaka muskelmassa när bebisen kommit.
  • Beckaa
    Madeleiiiine skrev 2012-12-23 20:26:36 följande:
    Okej  Ja sålänge man äter och inte ''bantar'' så kan jag förstå att det är helt okej. Men blir bara lite förundrad över att man går ner i vikt som gravid! :P

Ja, jag är lika förvånad själv :) har strul med låg ämnesomsättning och trodde att vikten skulle skena under graviditeten men det är väl bara att tacka och ta emot ;)
Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?