• Love111

Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?

fribor1 skrev 2011-06-28 18:35:21 följande:
    Är i v.27 o har gått upp 1 kilo Glad
    Vissa har det bra det hör jag det :P
  • Love111
    fribor1 skrev 2011-06-28 20:42:11 följande:
    Ja verkligen, speciellt med tanke på att jag äter det jag är sugen på o rör mig minimalt :P

Förra grav gick jag upp ca 30kilo, håller tummarna på att det håller sig så lite som möjligt denna gången :)
    Du har drömläge helt enkelt, hoppas det inte smäller till senare bara =)
  • Love111
    Liiina89 skrev 2011-06-28 20:43:01 följande:
    Vecka 39 och har gått upp 26 kg... jippie -_-
    Då är det inte långt kvar för dej, när är du beräknad?
  • Love111
    SophiaM skrev 2011-06-28 22:31:23 följande:
    Vecka 38 och har gått upp 9 kilo so far. 3 kilo sista månaden dock!
    Det är bra jobbat, hoppas jag tar efter men det är nog ingen risk =)
  • Love111
    Liiina89 skrev 2011-06-28 22:43:09 följande:
    8 juli enligt ultraljud nr 2
    4 juli enligt mens
    Har jätte mycket vätska i kroppen, svullen som en gris ;/
    Vätskan går bort sen ganska direkt har jag hört så du kan nog vara ganska lugn. Vad roligt nsrat dags då. Tagit red på kön? =)
  • Love111
    Liiina89 skrev 2011-06-28 23:20:17 följande:
    Ja förhoppningsvis, det är inte bekvämt att gå på elefantben =p
    Japp det har vi gjort ^^, Vi skulle inte göra det egentligen men jag såg ett bäcken på RUL så jag var tvungen att fråga om jag verkligen såg rätt, BM tyckte det såg ut som en tjej men var ej helt hundra så vi valde att göra ett till ultraljud och bekosta det själva för att få svart på vitt ^^,  Hur har ni gjort? :)
    Ja vi har kollat kön, vi väntar en pojke =)
    allin skrev 2011-06-29 16:26:53 följande:
    Hm, ja vet inte riktigt va man ska göra för att
    inte gå upp så mycket i vikt, nån som har nått tips?,
    ja har inte ätit mig till mina grav kilon, är inte mycket
    för slisk & snask, kilona har kommit ändå....
    16, 30, 17 har ja gått upp under mina grav & nu har ja
    nr 4 i magen & börjar me 13 kilos övervikt då
    ja inte gått ner nått sen minstingen kom ut för
    8 månaders sen. :( 
    Jag mår ju inte bra över hur ja ser ut nu & ja fasar för
    hur ja kommer må/se ut om ja ska ha kvar ytterliggare 13 kilo
    efter nästa bebis...Gråter 
    Ja vet man ska va glad över bebisen osv men om  man inte mår bra i
    sig själv har man svårt & ta hand om familjen me...
    Börja tokträna nu känns ju som fel tidpunkt....
    Ja har haft ätstörningar tidigare som ja periodvis käpmat för att
    inte falla tillbaka i...
    Bra och varierad kost med lite vanlig motion, sedan kan man inte gör så mycket mer. Man får ta tag i det efter, jobbigt att höra kanske men det är det enda tyvärr. Jag ska säga att jag känner så väl igen mig i det du skriver om hur du mår och känner. Jag är med överviktig sedan innan och nu när man ser vågen sakta men säkert gå uppåt blir man deprimerad och lite panikslagen för att den ska gå upp för mycket. Man ska njuta av graviditeten men det är svårt, jag håller med dej.
  • Love111
    allin skrev 2011-06-30 16:23:09 följande:
    Jo d e väl så, sen e d skönt & höra man inte e ensam om & tänka såhär heller....
    Jag måste säga det samma, skönt att ha liksidiga att prata med =)
  • Love111
    Tösabiten skrev 2011-06-30 22:54:25 följande:
    5,5 kg och är i v 39. Gick nog upp till dessa  5 kg första hälften av graviditeten och sen har det stannat. Känns ganska skönt. Har ätit som jag brukar och inte varit sugen på något konstigt.
    Inte mycket det inte men grattis till dej =)
  • Love111
    Caaarroo skrev 2011-06-30 22:58:32 följande:
    Är i vecka 19 har inte mått illa men senaste 6 veckorna har jag inte haft någon matlust eller ork till någonting. Så jag har gått ner -4 kilo. Hur lugnt som helst enligt barnmorskan speciellt då jag har lite att ta av sen innan! Men magen växer iaf så det är positivt :D
    Huvudsaken är ju att magen växer som den ska =)
    znadraa skrev 2011-06-30 23:20:44 följande:
    Jag är inne i v 35 och jag har gått upp jätte mycket hehe. Från 57 kg till 75.6 sist jag var hos Bm. Kommer garanterat gå upp några kg till, men jag får väl skylla mig själv lite. Till en början i graviditeten så kände jag inget speciellt sug efter något mer än det jag brukade äta. Men så dom två senaste månaderna har ja börjat käka massa choklad, glass, druckit mycke coca cola mm.. Ja har helt enkelt ätit mer än va ja brukar!! Hoppas man kommer gå ner dom där kilona sen bara. Men Det jobbiga är att ja har börjat få välldigt svullna fötter och händer, känns som fötterna ska spricka närsomhelst:S Men alla är ju olika=)=) En kompis till mig, fick bebis för tio månader sen och hon gick bara upp totalt 6 kg, hon fick bara en stor mage. Hon vägde som mest 60 kg. Nu är hon smalare än hon någonsin varit.
    Du kommer gå ner det sen, det tror jag. Allt går om man vill. Enda anledningen till att jag inte vill gå upp så mycket nu när jag är gravid är för att jag reda är stor sedan innan och då blir det ännu jobbigare sen bara. Det är för välmåendets skull. =)
  • Love111
    mumama skrev 2011-07-03 09:05:31 följande:
    nej man går inte ner det sedan.. man får kämpa av det precis som man får kämpa med vanlig övervikt... Det du säger sa alla till mig, jag fortsatte gatt att glufsa i mig utan att tänka och gick upp mer än 25 kg till slut... De kilorna sitter fortfarande kvar kan jag säga... 
    Allt man går upp förrutom det som bebis väger måste du ju själv gå ner sedan.

Men en tröst till Zandra är att jag gick ner 16 kg på 1 vecka efter förlossningen... Lycka till 
    Det är klart man får kämpa för att gå ner dem men allt går om man vill.
Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?